کیارنگ علایی در گالری شماره شش

پنجمین نمایشگاه انفرادی کیارنگ علایی با عنوان «من دور بودم» در گالری شماره شش تهران به روی دیوار می رود.

این نمایشگاه حاصل مستند نگاری یک ساله عکاس در گیلان است و برگزاری آن را صرفا ادای دینی به گیلان می داند. در بخشی از استیتمنت نمایشگاه آمده است:« این عکس ها بیشتر، تفسیر شخصی من از دیگرسو است که با فرم های مورد علاقه من در عکاسی در هم آمیخته و تلاشی است برای پیداکردن سرشت و ماهیت فضا/مکان و روابط نامرئی که میان معدود آدم های درون قاب هایم با اشیاء و محیط  پیرامونشان برقرار است. نمایش عکس ها در قالب این نمایشگاه، صرفا ادای دین من اند به گیلان؛ در گذر یک سال که در آن جا به معلمی عکاسی مشغول بودم.»

این نمایشگاه دربرگیرنده ۲۰ اثر در اندازه‌های ۹۰*۱۳۵، ۷۰*۱۰۵ و ۴۰*۶۰ است که به صورت چاپ دیجیتال روی پلاتین فیبر کانسون و قاب چوبی ارائه شده‌اند.
مقدمه این نمایشگاه به قلم «کورش ادیم» نگاشته شده و در بخشی از آن می خوانیم:« آن چه در عکس های این مجموعه حس شاعرانگی را در مخاطب برمی انگیزد، جداماندگی و تلاقی تنهایی و نابیانگری است؛ حرف های ناگفته ای که بیان ناشده به اشتراک گذاشته می شود. بنابر این اگر از منظری روانجغرافیا کاوانه به وجوه پنهان/آشکار برخی از عکس ها بنگریم، کیارنگ علایی با تنهایی اش در جغرافیای مه و باران و جنگل و دریای شمال، تنهایی و غربت خاطره را کادرهایی منفرد و مربوط فراهم می آورد. چشم های غریب او به غربت منظر و شیء و چشم انداز می نگرد و از آن احوالات شاعرانه ره آوردی از گیلان ارزانی بیننده می کند. سوژه های محوری عکس ها در انتظار ثبت شدن نیستند و درست از این نقطه، پارادوکس اشارات مرگ اندیشانه یا حیات خواهانه عکاس در تقابل امر واقعی در سکون با امر واقعی در حرکت شکل می گیرد ونا استمراری بودن زمان در این عکس ها بر فهم ما به عنوان مخاطب از معنا و کارکرد عکس تاثیر می گذارد.»
عکس های این مجموعه از خلال محله های رشت تا مناطق بکر ماکلوان، پل کربی آستانه، کوچی چال، لارچشمه، ماسوله، ماسال، کیاشهر و شفت عبور می کنند.
لازم به ذکر است کتاب این نمایشگاه در ۶۰ صفحه خشتی توسط انتشارات آهنگ قلم منتشر شده و در افتتاحیه عرضه خواهد شد.
طراح گرافیک نمایشگاه  و کتاب «سعید مزینانی» است.
افتتاح این نمایشگاه در روز جمعه ۵ دی ۱۳۹۳ ساعت ۴ تا ۸ عصر خواهد بود و نمایشگاه تا دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۳ در ساعات ۴ تا ۸ عصر پذیرای بازدیدکنندگان است.
گالری شماره شش: تهران، خیابان میرزای شیرازی، کوچه بیستم، شماره دو

Final-Poster---I-was-away

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.