دو سالانه عکس ایران اعلام استقلال کرد

دبیرخانه دو سالانه عکس ایران ، اطلاعیه ای صادر کرده است که بدون کم و کاست آن را در ذیل منتشر خواهیم کرد .

 

123

۴۹۸ پروژه در بخش آرت فتوگرافی به دوسالانه رسید . 

در ظهر روز شنبه اول آذرماه نود‌و‌سه با پایان یافتن مهلت ارسال آثار برای بخش “آرت فتوگرافی” سیزدهمین دوسالانه عکس ایران، تعداد ۴۹۸پروژه در سایت دو سالانه به ثبت رسید.

دوسالانه سیزدهم با تلاش و پیگیری انجمن عکاسان ایران و پشتیبانی و همکاری انجمن‌ها و تشکل‌های عکاسی ایران پس از طی دوازده دوره که توسط مرکز هنرهای تجسمی اجراء شده بود، برای نخستین بار در تاریخ عکاسی معاصر ایران توسط نهادی غیر دولتی برنامه ریزی، مدیریت و برگزار می‌شود.

انجمن عکاسان ایران در چهارچوب اولین تفاهم نامه با مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سیزدهمین دوسالانه عکس ایران را از محتوی تا اجراء از یکم تا بیستم بهمن ماه ۱۳۹۳در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می کند.

این انجمن در تعامل با سایر انجمن‌ها، تشکل‌ها و رسانه‌های تخصصی عکاسی با تشکیل کارگروه‌هایی از خردادماه سال جاری نسبت به مشاوره و طرح موضوع برای اعضای هیات مدیره‌ی سایر انجمن‌ها اقدام و با دریافت دیدگاه‌ها و رویکردنهایی اعضای این کمیته‌ها از تیرماه تا شهریور ماه سال جاری با تشکیل شورای هنری  و برنامه ریزی نسبت به تدوین فراخوان، انتخاب دبیر و اعضای هیات انتخاب آثاراز میان عکاسان و کارشناسان مرتبط با رویکرد فراخوان اقدام نمود. این افراد با نگاه حرفه ای و هنری و تجربه داوری در دوره های پیشین دوسالانه ها و جشنوارهای معتبر ایران از سوی شورای هنری و برنامه ریزی که خود از افراد صاحب نظر و با تجربه در شوراهای سیاست‌گذاری دوره های پیشین بوده‌اند انتخاب گردیده‌اند.

سیزدهمین دوسالانه عکس ایران با تفاهم وتلاش انجمن‌ها و رسانه‌های تخصصی عکاسی ایران شکل گرفته و بیانگر همسویی بی سابقه رویکرد‌ها و گرایش های مختلف عکاسی معتبر ایران و فارغ از تمام گرایش های سیاسی و حزبی برای پیشبرد اهداف بلند مدت عکاسی در ایران است.

برگزار کنندگان سیزدهمین دوسالانه عکس ایران استقبال کم سابقه اعضای انجمن های عکاسی و عکاسان آزاد از موضوع ” آرت فتوگرافی” را نشانه‌ی ضرورت پرداختن به این گونه از بیان و ارائه عکس از سوی نهادهای غیر دولتی عکاسی می‌دانند.

حضور گسترده‌ی عکاسان در این دوسالانه بیانگر استقبال عکاسان ایرانی از استقلال دوسالانه، رویکرد انجمن‌ها و شورای هنری، محتوی و تعاریف فراخوان، مقبولیت اعضای هیات انتخاب آثار سیزدهمین دوسالانه عکس ایران است. امید است با همراهی و مساعدت انجمن های عکاسی و جامعه عکاسی ایران این نخستین گام مستحکم و مستقل به حرکت عظیم شناخت عکاسی ایران و جهان منتهی شود.

۱۱۷۲۳۴_orig

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.