نمایشگاه عکس”تصویر مقدس” در باغ موزه هنر ایرانی

نمایشگاه عکس ” تصویر مقدس ” روایت یکم؛ خرمشهر، طلیعه ی مقاومت در باغ موزه ی هنر ایرانی برگزار می شود.
به گزارش روابط عمومی باغ موزه ی هنر ایرانی، همزمان با فرارسیدن هفته گرامیداشت دفاع مقدس و به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ارج نهادن به مقام شامخ شهدا و یاد آوری حماسه سازیهای مردمان این سرزمین در طول هشت سال، باغ موزه ی هنر ایرانی با مشارکت انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس نمایشگاه عکس گروهی با عنوان ” تصویر مقدس ” را برپا می کند.
تاریخ‌نگاری، وقایع‌نگاری و مستندسازی آن دوران غرورانگیز مرهون هنر عکاسی و عکاسانی است که پابه‌پای رزمندگان جبهه‌ها را درنوردیدند. بسیاری از شاهکارهای عکاسی خبری، واقع‌نگاری و تصویری در دوران دفاع ‌مقدس خلق شده است.
این نمایشگاه متشکل از ۲۵ تابلو عکس از آثار فاخر و به جا مانده از عکاسان دفاع مقدس است که طی دوران حضورشان در جنگ تحمیلی عکاسی شده است.
لازم به ذکر است تصاویر برخی از عکس های این نمایشگاه در کتاب خرمشهر (جنگ تحمیلی دفاع در برابر تجاوز ۸) به چاپ رسیده است .
مرحوم رسول ملاقلی پور، سعید صادقی، سیف الله شیخی، سعید فراتصه، اسعد نقشبندی، مرتضی اکبری، جاویدالاثر کاظم اخوان، یعقوب راهواره، منوچهر قلمچی، داریوش گودرزی کیا، مهرزاد ارشدی، مهدی جمشیدی از جمله عکاسانی هستند که آثارشان در این نمایشگاه به تماشا گذاشته خواهد شد.
نمایشگاه عکس «تصویر مقدس» از ۳۱ شهریورماه تا هفتم مهرماه ۱۳۹۹ از ساعت ۱۰ تا ۱۶ به غیر از ایام تعطیل در نگارخانه پردیس باغ موزه ی هنر ایرانی برپاست.
علاقه‌مندان برای اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره‌ ۲۲۳۹۱۰۹۰ تماس و برای بازدید با حفظ و رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی به نشانی خیابان ولی عصر(عج)، بالاتر از پل پارک وی، خیابان شهید فیاضی، خیابان بوسنی و هرزگوین، خیابان دکتر حسابی، باغ موزه ی هنر ایرانی، نگارخانه ی پردیس مراجعه نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.