نمایشگاه سالیانه گروه عکس «پودیوم،دو» در گالری راه‌ ابریشم

«پودیوم، دو: خرده روایت‌هایی درباره فوتبال» عنوان دومین نمایشگاه سالیانه گروه عکس پودیوم است که از روز جمعه ۲۳ شهریورماه ۱۳۹۷ در گالری راه‌ابریشم (بلوار کشاورز) به نمایش گذاشته می‌شود. این نمایشگاه شامل هشت روایت مختلف درباره فوتبال است.
در بیانیه این نمایشگاه آمده است:‌« فوتبال احتمالا پرطرفدارترین رویدادی است که تاریخ بشر تاکنون تجربه کرده است. اگرچه با ظهور مناسبات جدید در بازار جهان، ایده‌ی «فوتبال برای فوتبال» کارکردهای اجتماعی و سیاسی فوتبال را از بین برده و فوتبال هم مانند دیگر پدیده‌ها با مناسبات گردش سرمایه تعریف می‌شود، اما هنوز هم کارکردهای اجتماعی و سیاسی فوتبال را می‌توان بیرون از مناسبات حرفه‌ای مشاهده کرد. فوتبال به یکی از پرسود ترین تجارتهای بشر تبدیل شده است که در آن تغییر هویت اجتماعی تیم‌های محلی و حراج باشگاههای فوتبال به کارتل‌های اقتصادی، امری حرفه‌ای است. هر کودک علاقه‌مند به فوتبال، آمال و آرزوهای خود را در تبدیل شدن به نیروی کار باشگاههای بزرگ دنیا می‌داند. اما هنوز می‌توان دید که فوتبال پدیده‌ای از مردم و برای مردم است و می‌توانند آن را زبانی برای بیان دغدغه‌هایشان کنند. فوتبال چیزی فراتر از فوتبال است. جایی برای فریاد زدن خواست‌های اجتماعی و سیاسی. این نمایشگاه، خرده روایت‌های ما از فوتبال است. فوتبالی که ما آن را می‌شناسیم. فوتبالی که ما آن را دوست داریم.»

«پودیوم» گروهی عکاسی است که اعضای آن را پنج فتوژورنالیست ایرانی تشکیل می‌دهند که تمرکز خود را روی عکاسی از ورزش‌ها قرار داده‌اند. جاوید نیک‌ پور، فرزام صالح، محمد علی نجیب، پیام ثانی و روشن نوروزی از اعضای گروه  «پودیوم» هستند.

گشایش: جمعه ۲۳ شهریور ماه، ساعت ۴ تا ۸
نمایشگاه تا ۱۴ مهر ماه ادامه دارد
گالری دوشنبه ها و تعطیلات رسمی تعطیل است
تهران، بلوار کشاورز، بین خیابان وصال و قدس، شماره ۲۱۰، ساختمان تکنوآجر، تلفن: ۸۸۹۷۷۱۴۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.