نعیم احمدی، در جمع ۲۰ عکاس برتر جشنواره ایپس

جشنوراه ایپس در حالی به روزهای پایانی‌اش نزدیک می‌شود که در بخش عکس اتفاق خوبی برای عکاسی ورزشی ایران افتاده و آثار ارسال شده از سوی نعیم احمدی، در جمع ۲۰ اثر برتر جشنواره ایپس قرار گرفته است.

به گزارش ایسجا؛ بررسی آثاری که به جشنواره ایپس ارائه شده، در هشت بخش ادامه دارد که در این راستا آثار برتری که در بخش عکس به مرحله نهایی رسیده‌اند، از سوی انجمن جهانی خبرنگاران و عکاسان ورزشی معرفی شد. نکته قابل توجه فهرستی که از سوی ایپس اعلام شده، این است که نعیم احمدی، یکی از عکاسان ورزشی ایران با گزارش تصویری که درباره ورزش بانوان ارسال کرده، به مرحله نهایی راه پیدا کرده و اثرش جزو ۲۰ عکس برتر در بخش گزارش تصویری قرار گرفته است.

عکس‌های ارسالی در دو بخش ” تک عکس” و ” گزارش تصویری” بررسی شده که در هر بخش ۲۰ عکس به مرحله نهایی راه یافته است.
موضوعی که نعیم احمدی به ان پرداخته، ورزش زنان است که در قالب چند عکس تلاش بانوان ورزشکار برای موفقیت را به تصویر کشیده است.
آثار ارسال شده به جشنواره ایپس در سه مرحله داوری شده‌اند که نتیجه مرحله نهایی تا چند روز دیگر و در آستانه اجلاس ایپس در لوزان اعلام می‌شود. سه نفر برتر هر بخش به لوزان دعوت می‌شوند و جوایز خود را دریافت می‌کنند. جایزه نفر اول، ۸ هزار دلار، نفر دوم، ۳ هزار دلار و نفر سوم، ۲ هزار دلار است.
مرحله نخست داوری جشنواره ایپس حدود یک ماه قبل به اتمام رسید و هشت اثر خبرنگاران و عکاسان ورزشی ایران، واجد راهیابی به مرحله بعد شناخته شدند که تا اینجای کار یکی از این آثار به فینال رسیده است.

در این جشنواره ۱۲۷۳ اثر از ۱۱۹ کشور شرکت کرده‌اند که از این بین ۲۸۰ اثر به دور دوم راه یافتند. در مرحله نخست آثار مختلف از لحاظ محتوا مورد بررسی قرار گرفتند که در نتیجه این بررسی، امین محمد جمالی (ورزش، عشق و اعتماد)، جاوید نیکپور (بازی‌های آسیایی)، مریم مجد (خواهران منصوریان) و نعیم احمدی (ورزش زنان) در بخش عکس به مرحله دوم رسیدند. شکوفه موسوی (از پا نیفتاده) و موحد تاری مرادی مطلق (هوادار نابینای نساجی) در بخش ویدئو به مرحله بالاتر رفتند و در بخش مکتوب نیز بهناز میرمطهریان (زنان در آزادی) و آزاده پیراکوه (تب فوتبال در کوره‌های آجرپزی)، به مرحله بعد رفتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.