فراخوان دومین نمایشگاه سالانه کانون عکس مشهد

 
کانون عکس انجمن سینمای جوانان مشهد با هدف شناسایی ظرفیت و استعداد های عکاسی، تبادل اندیشه ها و همچنین ارج نهادن به هنر عکاسی، دومین دوره نمایشگاه سالانه خود را برگزار می نماید.
بخش های نمایشگاه
الف) بخش اصلی: آزاد
ب) بخش ویژه: کودک با محوریت آموزش
هیات داوران
ابراهیم بهرامی، محمدرضا چایفروش، سحر سقا، کیارنگ علایی و حمیدرضا گیلانی فر
معرفی بخش ها
الف) بخش اصلی: موضوع نمایشگاه آزاد است و عکاسان در هر ژانری می توانند در این بخش شرکت کنند.
مانند: مستند اجتماعی، عکاسی خیابانی، طبیعت، معماری، خلاقه، پرتره و…
در این بخش هرگونه ویرایش و ترکیب عکس ها به منظور بیان خلاقه ی عکاسی آزاد است.
ب) بخش ویژه: کودک با محوریت آموزش
امروزه اهمیت تحصیل و آموزش جهت رفاه حال و آینده کودکان بر کسی پوشیده نیست. در این نمایشگاه با همکاری بنیاد کودک مشهد بخشی ویژه در جهت تاکید بر توجه به آموزش کودکان و دانش آموزان نیازمند ایجاد گردیده است تا با پرداختن به این موضوع از دریچه دوربین عکاسان و ثبت قاب های ماندگار بر اهمیت این موضوع در آینده کشورمان تاکید نماییم.
در این بخش عکس ها بایستی بصورت مستند ارائه شوند و هرگونه ویرایش بجز در محدوده ی پردازش در کیفیت تصویر مجاز نمی باشد.
شرایط شرکت در نمایشگاه
۱- شرکت تمامی عکاسان آماتور و حرفه‌ای از سراسر ایران در این نمایشگاه آزاد می باشد.
۲- محدودیتی در سال تولید عکس نمی باشد.
٣- هر عکاس می‌تواند حداکثر ١٠ تک عکس در بخش اصلی و ۵ تک عکس در بخش ویژه ارسال نماید.
۴- دریافت آثار تنها از طریق سایت کانون عکس مشهد به نشانی www.kanoonaks.org/contest امکان‌پذیر است و برای ثبت نام و ارسال آثار می بایست طبق دستورالعمل قید شده در سایت اقدام گردد.
۵- عکس ها می تواند سیاه و سفید یا رنگی ارائه شود.
۶- هیچگونه محدودیتی برای نوع دوربین برای ثبت اثر وجود ندارد. (دوربین عکاسی، دوربین تلفن همراه و …) و تنها کیفیت عکس ها ملاک خواهد بود.
٧- عکس‌های ارسالی، نباید دارای امضای عکاس، پاسپارتو، حاشیه، تاریخ، واترمارک، لوگو یا هرنشانه‌ تصویری  دیگری باشند.
٨- عکس‌های ارسالی باید به صورت یک فایل Jpeg  که اندازه ضلع بزرگ آن حداقل ١۵٠٠ پیکسل باشد و حجم فایل ارسالی از ۴ مگابایت تجاوز نکند، ارسال شوند.
٩- عکس‌ها می بایست به ترتیب زیر نامگذاری گردد: نام خانوادگی، سپس نام و درآخر بخش مربوطه  A یا  B  و شماره ترتیب عکس ها و با حروف لاتین نوشته شود، به طور مثال:
ghorbani soheil A1
١٠- از نظر برگزار کننده، ارسال کننده‌ عکس مالک اثر شناخته می‌شود و هرگونه مسئولیت و پاسخگویی به پیامدهای حقوقی ناشی از آن با ارسال کننده‌ اثر خواهد بود.
١١- پس از داوری آثار اصل فایل با کیفیت بالاتر درخواست خواهد شد در صورت عدم ارائه‌ فایل اصلی، عکس از فهرست پذیرفته شدگان، نمایشگاه و کتاب حذف خواهد شد.
١٢- آثار برگزیده در کتاب نفیسی چاپ و منتشر خواهد شد و به تمام هنرمندانی که آثارشان به نمایشگاه راه پیدا کرده است؛ به همراه گواهی شرکت، ۵ جلد کتاب نمایشگاه اهدا خواهد شد.
١٣- آثار برگزیده در قالب نمایشگاهی حرفه‌ای در اردیبهشت ماه سال ٩٧ بر روی دیوار یکی از نگارخانه های شهر مشهد قرار خواهد گرفت.
١۴- ارسال آثار به معنای پذیرش تمامی مقررات این نمایشگاه است و تصمیم‌گیری در مورد مسائل پیش‌بینی نشده با برگزارکننده می باشد.
١۵- هزینه شرکت در نمایشگاه و چاپ عکس در کتاب سالانه کانون عکس مشهد به ازای هر اثر ١۶۰ هزار تومان (۶٠ هزار تومان مربوط به شرکت در نمایشگاه و ١٠٠ هزار تومن هزینه چاپ و پنج نسخه کتاب دریافتی) می باشد که در صورت پذیرفته شدن اثر توسط دبیرخانه دریافت می گردد، لازم به ذکر است تمامی عواید فروش این نمایشگاه در جهت حمایت از تحصیل کودکان نیازمند به بنیاد کودک مشهد اهدا می گردد.
گاه شمار
آغاز دریافت آثار: ۲۸ اسفند ماه ۱۳۹۶
مهلت ارسال اثر: ساعت ۲۳ روز پنجشنبه  ١۶ فروردین ماه ١٣٩٧ (این زمان تمدید نمی شود)
داوری: ١٧ الی ٢٠ فروردین ماه ١٣٩٧
 برگزاری نمایشگاه و رونمایی کتاب: اردی بهشت ماه
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.