عکاسی که با لنز پرینت شده عکاسی می کند

۱

ترجمه : طلا طاهرنیا، دوربین.نت : Mathieu Stern  عکاسی است که در کانال یوتویب خود به نقد و بررسی لنزهای ارزان قیمت و غیر عادی می‌پردازد. اما این بار او دست به تجربه جدیدی زده است. در واقع او لنزی را با استفاده از پرینتر سه بعدی تهیه کرده است و عکس‌های ثبت شده با این لنز را بررسی نموده است.
با توجه به اینکه او تجربه‌ای در رابطه با پرینتر سه بعدی نداشته، ابتدا مدل مقوایی از لنز را با کمک گرفتن از لنزی متعلق به دهه ۱۸۹۰ ساخته است. سپس با استفاده از این مدل و انجام محاسبات، مدل دو بعدی لنز را طراحی کرده است. در قدم بعدی Stern طراحی و پرینت سه بعدی لنز را بر اساس طرح دو بعدی به شرکت FABULOUS فرانسه که در زمینه پرینت سه بعدی فعالیت می‌کند، سپرده است. نتیجه کار لنزی ۱۳۵ میلیمتری با دیافراگم ۸/۱ می‌باشد که تنها مجهز به یک المان عدسی در قسمت جلو است.
به منظور تست لنز، Stern آن را بر روی یک دوربین فول فریم قرار داده و عکس‌های زیر را ثبت کرده است:

او می گوید: این لنز را واقعا دوست دارم و با وجود اینکه بی نقص نیست اما اولین قدم در طراحی لنز شخصی است. او اضافه می‌کنذ: برای داشتن عکس‌های زیبا نیازی به خرید لنزهای گران قیمت نیست. تنها با داشتن لنز پلاستیکی ۴ دلاری هم می‌توان عکس‌های فوق العاده‌ای ثبت کرد تنها چیزی که اهمیت دارد دید شما و خلاقیت شما است.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.