عملکرد آیفون XR در تست DxOMark: بهترین دوربین تک لنز بازار

سال ۲۰۱۸ برای دوستداران آیفون پربار بود و با معرفی سه مدل مختلف از این گوشی محبوب، امکان انتخاب نسخه مناسب با توجه به نیازها و البته بودجه را برای علاقه مندان فراهم کرد. در این بین آیفون XR به عنوان ارزان ترین عضو خانواده و با عرضه در رنگ های مختلف، توجه زیادی را به خود جلب کرد و توانست فروش بسیار خوبی را هم رقم بزند.

حالا پایگاه معتبر DxOMark مثل همیشه، محصول جدید اپل را از نظر توانایی های تصویربرداری مورد آزمایش قرار داده که در نهایت آیفون XR توانسته با کسب امتیاز ۱۰۱، به عنوان بهترین گوشی با دوربین تک لنز دست یابد و بالاتر از گوگل پیکسل ۲ با امتیاز ۹۸ قرار گیرد.

با این وجود ارزان ترین آیفون سال ۲۰۱۸ توانسته با دوربین تک لنز خود، از رقبایی همچون گلکسی اس ۹ و شیائومی Mi8 با دوربین های دوگانه پیشی بگیرد. چنین نتیجه ای به لطف سنسور ۱۲ مگاپیکسلی باکیفیت، لنز واید ۲۶ میلیمتری، گشودگی دهانه f/1.8، پیکسل های ۱٫۴ میکرونی، لرزشگیر اپتیکال دست و فوکوس خودکار با توانایی تشخیص فاز به دست آمده است.

نکته قابل توجه دیگر، بهره مندی آیفون XR از نرم افزار و واحد پردازش یکسان با مدل های گران قیمت XS و XS Max بوده که به عنوان مثال، برای هر عکس چند فریم مختلف با نوردهی متفاوت ثبت کرده و عکس HDR نهایی را مستقیم و بدون نیاز به پردازش بیشتر به کاربر ارائه می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.