دوربین آندرویدی سامسونگ گلکسی

اگر یک تلفن هوشمند اندرویدی و یک دوربین جیبی را با هم تلفیق کنیم چه نتیجه‌ای به دست می‌آید؟ پاسخ سامسونگ به این پرسش، Galaxy Camera است. دوربینی با نمایشگر لمسی ۴.۸ اینچی و اندروید ۴.۱ که بهترین ویژگی‌های دوربین‌ها و تلفن‌های سامسونگ را در خود جمع کرده و از تلفیق آنها یک محصول منحصر به فرد را به وجود آورده.

در داخل، پردازنده‌ای ۴ هسته‌ای با فرکانس ۱.۴ گیگاهرتز، وای-فای، امکانات ارتباطی ۳G و ۴G قرار دارند ولی باعث ناامیدی است که خبری از شکاف SD card نیست. در عوض اگر به حافظه جانبی نیاز دارید مجبور به استفاده از microSD هستید. گلکسی کمرا تنها از میکرو سیم کارت پشتیبانی می‌کند. نمایشگر لمسی دستگاه نیز، از تکنولوژی scLCD بهره می‌برد و دارای رزولوشن ۱۲۸۰ در ۷۲۰ پیکسل و تراکم پیکسل ۳۰۸ppi است.

سامسونگ مأموریت خود در زمینه وضعیت‌های اتوماتیک تهیه تصاویر را به طرز مؤثری به انجام رسانده و ۱۰ وضعیت پیشرفته هوشمند را در اختیار قرار داده. این وضعیت‌های خودکار طوری طراحی شده‌اند که فرآیند گرفتن عکس‌های حرفه‌ای را تسهیل کنند. یک مثال خوب در این زمینه گرفتن عکس‌هایی از ترافیک روان در نور کم، در حالت پرتوگیری طولانی است. سامسونگ برای این نوع عکس‌برداری هم یک حالت خودکار دارد، که به طور مختصر به آن Light Trace یا ردگیری نور گفته می‌شود.

برنامه مدیریت محتوای هوشمند، به طور خودکار پوشه‌ها را درست می‌کند و برچسب‌های چهره را نصب می‌کند، و البته عکس‌های بی کیفیت را برای پاک کردن پیشنهاد می‌دهد. شما می‌توانید افراد را با جستجوی چهره، یا جستجوری زمان، مکان و سایر داده‌های عکس پیدا کنید.

یک برنامه Photo Wizard عکس‌های شما را بدون زحمت اضافه، آراسته و زیبا می‌کند ضمن اینکه برنامه “بهترین عکس گروهی” یک تصویر مرکب از چندین عکس پیاپی گرفته شده را تحویل شما می‌دهد که حاوی بهترین تصاویر چهره افراد است.

دیگر بخش خوب نرم‌افزاری، قابلیت‌های به اشتراک گذاشتن عکس‌ها به شمار می‌رود که در کنار سه مورد دیگر، یعنی گرفتن عکس، لذت بردن از آن، و ویرایش‌اش، چهار چرخ این ارابه پادشاهی را استوار می‌کند. با استفاده از امکانات ارتباط بی‌سیم، می‌توان عکس گرفته شده را با سایر گجت‌های خانواده گلکسی که در نزدیکی هستند به اشتراک گذاشت و آنها را به صورت خودکار در فضای ابری سامسونگ ذخیره کرد. البته سامسونگ هنوز فاش نکرده که آیا این اولین گام برای راه اندازی سرویس S Cloud است یا خیر.

منبع : نارنجی

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.