«آبىِ بلند» در نگارخانه فردوسی مشهد

نمایشگاه گروهى آثار هنرجویان عکاسى با عنوان «آبىِ بلند» در نگارخانه فردوسی مشهد به روی دیوار می‌رود.

عکس‌های این نمایشگاه حاصل پروژه‌های کلاسی در قالب مستندگرایانه و ایده پردازانه است که پس از بررسى هیأت انتخاب به صورت ۷ مجموعه و ٢٨ تک عکس به نمایش در مى آیند.
مدرس دوره این رویداد «مجید شقایى فلاح» بوده که خود به اتفاق شادى قدیریان، فرامرز عامل بردبار، کریم متقى و کیارنگ علایى به امر انتخاب آثار این نمایشگاه پرداختند.

«کریم متقى» در بخشى از  مقدمه این نمایشگاه گفته است: «عکس‌هاى پیش رو نشان مى دهند که تمهیدات به وجود آمده در جهت آموزش و تعاملات عکاسانه به هیچ وجه هزینه نبوده و بلکه یک نوع سرمایه‌گذارى منطق محور است. آموزش و تعاملات چند ماهه‌ى صاحبان آثار نشان از آن دارد که برخورد آنها با موضوعات، نگاهِ صرف از نوع حفره‌اى، حیرت انگیز، لذت‌بخش، خنثى و مکانیکى و عارى از رویکرد نبوده و محل‌هاى گردهم‌آیى آنها نیز از اتاق نشیمنِ صرف به فضاىِ گفتمان های پرسشگر، انتقادى و متعهدانه تبدیل شده است.
حس بسیار مهمى که با حضور در کنار این جمع و معلم‌شان، آقاى مجید شقایى فلاح دریافت کرده و آموختم این بود که تعاملات‌شان در راستاى تداوم حرکات روبه‌رشد و عکاسانه‌ جامعه‌ى عکاسى مشهد، جنبه‌ى میزگردى و بده بستانِ متقابل داشته است. بى شک تجربه ی برگزارى نمایشگاه گروهى، و مشورت‌گرفتن از این هیات داوران، براى ادامه‌ى مسیر دوستان مفید بوده و بر غناى دانش‌ آنها خواهد افزود.»
عکاسان این نمایشگاه عبارتند از: نرگس بیژه، سینا سنچولى، مرتضى صدیقى فرد، طاهره عارف، محمدقاسمى رهقى، ریحانه محمودى، بهزاد نیرآبادى، سمیه نیک اختر و علیرضا یارخدا.
این نمایشگاه عصر شنبه ١١دى ۱۳۹۵ از ساعت ۱۷ تا ۲۰ افتتاح می‌شود و در افتتاحیه، از کتاب نمایشگاه نیز که توسط انتشارات «آهنگ قلم» منتشر شده، رونمایی می‌شود.
نمایشگاه تا چهارشنبه ١۵ دى ۹۵ همه روزه در ساعات١٠ تا ١٢ و ۱۷ تا ۲۰ پذیرای علاقه مندان است.
نگارخانه فردوسی: مشهد، خیابان ابن سینا، سه راه ادبیات، فرهنگسرای جهاد دانشگاهی مشهد

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.