چهارمین دوره «جشنواره عکس ایران‌شناسی» برگزار می‌شود

بنیاد ایران‌شناسی تهیه گزارش تصویری از آخرین وضعیت «آثار باستانی و تاریخی ایران» را در دستور کار قرار داده و چهارمین «جشنواره عکس ایران شناسی» را با موضوع «آثار تاریخی و فرهنگی ایران زمین» برگزار می‌کند.

بنیاد ایران‌شناسی تهیه گزارش تصویری از آخرین وضعیت «آثار باستانی و تاریخی ایران» را دستور کار قرار داده و چهارمین«جشنواره عکس ایران شناسی» را با موضوع «آثار تاریخی و فرهنگی ایران زمین»، با تأکید بر سه محور «جلوه‌های بدیع و نادر از آثار تاریخی»، «دیدگاه‌های آسیب‌شناسانه» و «جزئی‌نگری در آثار تاریخی و فرهنگی ایران‌زمین» را، در دو بخش حرفه‌ای و غیر حرفه‌ای، از نوزدهم خردادماه جاری به مدت یک هفته، برگزار می‌کند.

بر اساس این گزارش به دبیرخانه چهارمین «جشنواره عکس ایرانشناسی» بیش از ۴۳۰۰ قطعه عکس از ۴۶۳ عکاس ارسال شد، که پس از داوری آثار ارسالی به این دوره از جشنواره، از سوی هیئت داوران، تعداد ۸۰ قطعه عکس از ۶۳ عکاس، در دو بخش حرفه‌ای و غیر حرفه ای، به بخش نمایشگاهی جشنواره راه یافت.

در آیین گشایش این دوره از جشنواره که صبح روز نوزدهم خردادماه برگزار خواهد شد، طی مراسمی ویژه به سه نفر از برگزیدگان در بخش حرفه‌‌ای دو سکه تمام بهار آزادی و به دو نفر از برگزیدگان در بخش غیر حرفه‌ای یک سکه تمام بهار آزادی اهدا خواهد شد. همچنین از سه عکاس به عنوان شایسته تقدیر، تجلیل خواهد شد. برگزارکنندگان این جشنواره به هر عکس پذیرفته‌شده در بخش نمایشگاهی نیز مبلغ ۵۰۰۰۰۰ ریال به عنوان حق‌التالیف پرداخت خواهند کرد. بنیاد ایران‌شناسی چهارمین «جشنواره عکس ایران شناسی» را با همکاری شبکه مستند صدا و سیمای جمهوری اسلامی برگزار می‌کند.

منبع: خبرگزاری فارس

13930317000567_PhotoA

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.