افتتاح «فرم در فریم» در نگارخانه شماره ۲ خانه عکاسان

عکس ها، به موضوعات عکاسی فرم، میراث معنوی و میراث فرهنگی اختصاص یافته اند. نمایشگاه هم با عنوان «فرم در فریم» نامگذاری شده است.

عکس های «فرم در فریم»، بر دیوارهای خانه عکاسان ایران قرار گرفته اند تا امروز ساعت ۱۶ در نگارخانه شماره ۲ افتتاح شوند.

گزل آخوندنژاد، هوتن آزمان، امیرعلی بلوکات، یاسمن بقایی، مجید جعفری، پریا جاویدانه، محمدحسین فانی، اعظم حشمتی، ملیکا درکی ‌زاده، میلاد رستم خانی، نسیم صدیق رهنما، سارا صادق ‌زاده، محمدرضا علیزاده، مهرداد کارگر، حورا کلانتریان و آنا مقدم، عکاسانی هستند که عکس هایشان در نگارخانه شماره ۲ خانه عکاسان ایران در معرض نمایش قرار می گیرد.

این نمایشگاه چنین معرفی شده:«سادگی عکاسی در این حقیقت نهفته است که تهیه عکس بسیار ساده است. پیچیدگی تردیدآمیز آن در این حقیقت نهفته است که تهیه هزاران عکس از همان موضوع، به همان نسبت ساده است. جان سارکوفسکی کم نیست هزار بار چرخش حول موضوع. جهانی تکرار خواهد شد که همگان در آن غریبه اند؛ به گونه ای ناگزیر منزوی شده اند، هویت ها و روابط مکانیکی و علیل آن ها را فلج خواهد کرد.

من نگرانتر می شوم … از هر فرصتی بهره می برم که پندارهایمان را به هم نزدیک کنم. نمی شود. درنمی آید و دلشوره مرا فرا می گیرد … نگاه ها خسته می شوند و اصل طرح، می بازد. اینجا بحث رویارویی مستقیم با موضوعی بود که تنها در وسط قاب ایستاد. گستردگی ای که غیرقابل باور با صراحت فرم، قاب را فرا گرفت … این مردم هستند که واقعیت را می سازند و این دوربین ها هستند که واقعیت را به تصویر می کشند و ما ساکنان جهان عکس این لحظه را باور داریم، مگر اینکه چیزی دگرگون شده باشد. شاید این دگرگونی ها بار دیگر فرم های ما باشند …»

نتایج حاصل از فروش عکس های «فرم در فریم» به کودکان مبتلا به سرطان موسسه خیریه محک تعلق می گیرد.

برای بازدید از این نمایشگاه می توانید تا هفتم بهمن، هر روز (بجز جمعه) از ساعت ۹ تا ۱۸ به خانه عکاسان ایران واقع در خیابان سمیه، تقاطع حافظ، ساختمان حوزه هنری مراجعه کنید.

1-2936

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.