عکاس لحظات مهم انقلاب و دفاع مقدس در بستر بیماری

عرفان نوروزی پسر محمد نوروزی عکاس پیشکسوت کشورمان گفت: پدرم از اواخر ماه مبارک رمضان در ناحیه گردنش احساس درد می کرد و این موضوع را زیاد جدی نمی گرفت و همچنان به تدریس و عکاسی مشغول بود، تا این که دو هفته پیش با شدت گرفتن درد؛ به پزشک مراجعه کرد و پس از بررسی های متعدد معلوم شد که یک کیست در بالای مخچه سمت راست او وجود دارد.

وی افزود: در حال حاضر سلامتی پدرم در خطر است و باید هر چه سریعتر عمل و این کیست به طور کامل برداشته شود.
به گفته نوروزی؛ در حال حاضر منتظر هستیم که پزشک معالج پدرم زمان عمل را اعلام کند و از سه روز گذشته پدرم در خانه بستری است و به احتمال زیاد در بیمارستان بقیه الله تحت درمان قرار خواهد گرفت.

نوروزی درباره عیادت مسوولان از پدرش گفت: با این که پدرم همواره با عکس هایش لحظات مهمی از تاریخ ایران را ثبت کرده است، اما تاکنون هیچ یک از مسوولان حتی تلفنی جویای احوال او نشده اند و تنها برخی از دوستان عکاسش سراغی از او گرفته اند.

محمد نوروزی متولد ۱۳۴۴ است او عکاسی خبری را خیلی زود شروع کرده است و او جوان ترین عکاس مطبوعاتی ایران است که در سال ۱۳۸۲ در ۳۸ سالگی از روزنامه کیهان بازنشسته شد او در طول دوران عکاسی خود لحظات مهمی از تاریخ ایران را ثبت کرده است و بخشی از این عکس ها؛ تصاویری است که او از امام خمینی(ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی به ثبت رسانده است.

او پنج بار در زمان حیات امام خمینی (ره) و در قالب دیدارهای مردمی عکاسی کرده است و مجموعه بسیار ارزشمندی از عکس های او نیز مربوط به زمان وداع مردم با امام خمینی(ره) در بهشت زهرا(س) و خاکسپاری ایشان است. نوروزی همچنین در دوران جنگ تحمیلی بارها به جهبه رفت و از رزمنده ها عکاسی کرد. او در سال های اخیر عکاس فرهنگستان هنر بوده و تا پیش از بروز بیماری اش، بخشی از تمرکز خود را صرف آموزش عکاسی کرده است.

پیشتر محمد نوروزی در گفت وگو با خبرنگار تجسمی هنرآنلاین عنوان کرده بود که از عکاسان انقلاب و جنگ تنها در مواقع تاریخی چون رحلت امام(ره) یا سالگرد هفته دفاع مقدس یاد می شود و در باقی ایام به فراموشی سپرده می شوند.

284886_425708850835135_846657323_n

منبع : هنرآن‌لاین

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.