نمایشگاه بهنام صدیقی در گالری راه ابریشم‎

behnam

نمایشگاهی از عکس‌های بهنام صدیقی با عنوان «تعطیلات” از ساعت ۴ عصر جمعه ۳۱ خردادماه ۱۳۹۲ در گالری راه ابریشم گشایش می‌یابد.

در این نمایشگاه ۲۰ عکس رنگی در اندازه‌های ۱۰۰×۸۰ و ۵۰×۴۰ سانتیمتر به نمایش درمی‌آید. این هنرمند در بیانیه این نمایشگاه می‌نویسد:

“من در این پروژه ی مستند، بر روی گروهی از جوانان ایرانی که در تعطیلات به مدت چند روز به طبیعت کشورمان می روند؛ متمرکز شده ام. آنها می خواهند تعطیلات شان را در محیطی آرام و به دور از پیچیدگی ها و دشواری های زندگی شهری بگذرانند. به این منظور برای اقامت در طبیعت، مکانی را خالی از حضور دیگران انتخاب می کنند؛ اما انگار حتی در چنین مکانی، چیزی نادرست است؛ چیزی خارج از کنترل آنان است. به نظر می رسد آنها ملال و رخوت شان را با خودشان آورده اند. همه ی اینها تاثیر آشکاری بر روابط شان و محیط اطراف شان دارد؛ روابطی که شاید در جایی در گذشته شان گره خورده و بی سرانجام باقی مانده است.”

بهنام صدیقی در این مجموعه با روی آوردن به عکاسی مستند هنری و با دغدغه هایی اجتماعی و فرهنگی، شکل روابط میان آدم ها مخصوصاً جوانان ایرانی را به چالش می کشد. او عکس های این مجموعه را در مدت دو سال به روش عکاسی آنالوگ و با بهره گیری از دوربین قطع متوسط و اسلاید آماده کرده است. عکاسی منظره شهری و پرتره های محیطی مستند دو گونه ای هستند که بیشتر کارهای او را شامل می شوند.
بهنام صدیقی که متولد ۱۳۵۸ و دانش آموخته کارشناسی عکاسی از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران در سال ۱۳۸۷ است؛ اکنون به تدریس عکاسی در مرکز آموزش های آزاد هنر دانشکده هنرهای زیبا می پردازد. صدیقی سابقه ی ۵ سال عکاسی مطبوعاتی در نشریات ایرانی همچون روزنامه جام جم، روزنامه آینده نو و آژانس عکس سوره را دارد و با کسب جوایز متعددی در رقابت های عکاسی ایران به تازگی در میان فهرست فینالیست های سومین جایزه “مجیک آو پرشیا” کاندید دریافت جایزه نهایی شده است. عکس های صدیقی در فصلنامه های عکسنامه و حرفه هنرمند چاپ شده اند. همچنین نشر “ماه ریز” در سال ۱۳۸۸ مجموعه عکسی از او با نام “اکباتان، غرب تهران” را از سری کتاب های “چشم” (شماره ۲۹) چاپ کرده است.

گشایش: جمعه ۳۱ خردادماه ۱۳۹۲ – ساعت ۴ تا ۸ بعدازظهر

نمایشگاه  تا ۱۴ تیر  روزهای یکشنبه تا چهارشنبه ساعت ۳ تا ۷ بعدازظهر و روزهای پنجشنبه و جمعه ساعت ۴ تا ۸ بعداز ظهر دایر می باشد. شنبه ها گالری تعطیل است.

گالری راه ابریشم: تهران، خیابان شهید لواسانی غربی (فرمانیه)، شماره ۱۰۳ واحد ۲ – تلفن: ۲۲۷۲۷۰۱۰

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.