دوربین ۲۴ مگاپیکسلی با فوکوس خودکار ۳۹ نقطه‌ای توسط نیکون


نیکون دوربین جدید D5200 خود را از سری دوربین های DSLR رونمایی کرد که به یک سنسور تصویر ۲۴.۱ مگاپیکسلی مجهز است. این دوربین که جزو مدل های ارزان قیمت و سطح پایین کلاس DSLR دسته بندی می شود، در سه رنگ سیاه، قرمز و برنزی عرضه خواهد شد.

۵۲۰۰ از امکاناتی همچون سنسور CMOS با فرمت DX-format و موتور پردازش تصویر سه جهته EXPEED بهره می برد. دامنه ISO آن هم از ۱۰۰ تا ۶۴۰۰ قابل تنظیم است و امکان افزایش آن تا ۲۵۶۰۰ را هم دارید. سیستم فوکوس خودکار ۳۹ نقطه ای این دوربین، تصاویری شفاف و واضح را برای تان به ارمغان می آورد و در کنار آن، سنسور ۲۰۱۶ پیکسلی RGB، آن را همانند یک دوربین سطح بالا مطرح می کند.

با D5200 می توانید به ضبط ویدیوهای فول اچ دی با کیفیت ۱۰۸۰i با سرعت های ۵۰ و ۶۰ فریم در ثانیه بپردازید. همچنین در این دوربین حالتی (Mode) با نام Special Effects در اختیار دارید که می تواند برخی افکت های جذاب را بر روی فیلم های ضبط شده اعمال کند. علاوه بر این کاربران حرفه ای با حالت Manual می توانند کنترل بسیار بهتری بر روی شیوه و کیفیت ضبط تصاویر داشته باشند.

حالت عکاسی دنباله دار یا Continuous shooting هم به شما امکان عکسبرداری با سرعت ۳ و ۵ فریم در ثانیه را می دهد، که این سرعت به موقعیت عکاسی و تنظیمات دوربین شما بستگی دارد.

از وسایل جانبی معرفی شده برای استفاده بر روی ۵۲۰۰ می توان به آداپتور وایرلس موبایل WU-1a و ریموت کنترل WR-R10/WR-T10 اشاره کرد. با اتصال آداپتور وایرلس بر روی دوربین، شما می توانید کار عکاسی را از روی تبلت و موبایل های هوشمند تان کنترل کرده و تصویر زنده منظره یاب دوربین را روی این ابزارها مشاهده کنید. با استفاده از ریموت کنترل هم می توانید از فاصله دور و زوایایی که ریموت کنترل های عادی اینفرارد کار نمی کنند، به کنترل دوربین و عکاسی بپردازید.

این دوربین قرار است از ماه دسامبر و با قیمت ۸۹۹ یورو به بازار عرضه گردد. البته این قیمتی است که تنها برای بدنه دوربین می پردازید و لنزهای مورد نیاز را باید جداگانه تهیه کنید.

عباس واحدی / نارنجی

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.