مهدی قاسمی:عکس‌ها در فضای تفریحی عکاسی شده بود

مهدی  قاسمی ـ داور بخش بین الملل ششمین جشنواره دوربین دات نت ـ با تاکید بر اینکه عکس های بخش بین الملل باید از نگاه متفاوتی برخوردار باشد ، اظهار کرد: بسیاری از عکاسان، عکس های فضاهای خارجی را در کنار تفریح عکاسی می کنند و این مسئله کیفیت عکس های را پایین میآورد و این نکته در عکس های این دوره از جشنواره به خوبی مشهود بود.
قاسمی به شرایط متفاوت کار در کشورهای خارجی به خصوص کشورهایی با شرایط خاص نظیر سومالی اشاره کرد و گفت : نگاه حرفه ای به عکس در همه شرایط اهمیت دارد اما بسیاری از عکاسان در فضاهای جدید و خارجی به دنبال عکاسی متفاوت هستند اما عموما بدون اطلاعات وارد این فضاها می شوند.
قاسمی در مورد عکاسی در شرایط سخت و خطرناک از جمله کشور مالزی که اخیرا در آن حضور داشته، گفت: حضور گروه های تندرو در بسیاری از این محیط ها و بروز درگیری بین گروه ها باعث
می شود که هیچ فضای امنی وجود نداشته باشد. بدون محافظ نمی توان در این محیط ها تردد کرد و از هر چیزی نمی توان عکس گرفت و در همین شرایط احتمال تیراندازی و گروگان گیری و حتی خطر مرگ وجود دارد.
در  فضایی باید از زنان و کودکان و محرومیت  آنان عکس گرفت که صدای ممتد تیربارها و انفجار های گاه  و بیگاه می آید و باید بدون توجه به آنها کارت را انجام دهی و باید از حداکثر زمان و فضا استفاده کنید و تجربه نشان داده که ارگان های دولتی و امنیتی حتی با وجود نیروهای حفاظتی نمی توانند امنیت عکاس را به طور کامل تامین کنند و هیچ مسئولیتی در قبال حضور عکاس ندارند و امکاناتی هم به تبع در اختیار قرار نمی دهند.
قاسمی یادآور شد که عکاسی در کشورهای که فضاهای تاریخی و طبیعت زیبا دارند با عکاسی در محیط هایی که غیر عادی هستند متفاوت است و نمی تواند این دو را با یک هدف و شرایط یکسان عکاسی کرد.
وی  اظهار امیدواری کرد  که عکاسان جوان در ورود به قضاهای جدید و  خارجی بدون استرس  از این محیط جدید به دنبال دید متفاوت در عکاسی باشند  تا بتوانند عکس  هایی قوی و تاثیر  گذار را ثبت کنند.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.