بگیر آقا

“نگیر آقا”  فیلم کوتاهی است ساخته احسان  رافتی که در لحظات آخر در  برنامه ی جشنواره قرار گرفته  است.
این فیلم که قرار بود  قسمت دوم آن را در ششمین  جشنواره عکس خبری دوربین.نت  شاهد باشیم به دلیل کامل  نشدن قسمت دوم در برنامه  امسال جای گرفت که دوباره دیدنش خالی از لطف نبود. رافتی فیلمش را به این دلیل دوست دارد چون از شمالی ترین تا جنوبی ترین شهر ایران فیلم گرفته است و مردم از شهرهای مختلف در این فیلم حضور دارند.
کارگردان فیلم نگیر آقا گفت: از تمامی فیلم هایی که گرفته  بودم استفاده کردم. فیلم صدابرداری  ندارد و با دوربین اکسوز۲۰۰ فیلم برداری کرده ام. می توانستم با نرم افزار نویز صدا را بگیرم اما چون تجربه اولم بود می خواستم همینطور باقی بماند. رافتی از هدفش برای ساخت این فیلم می گوید: من در سفرهایم ، کنار عکس بعضی از لحظات را فیلم می گیرم که بیشتر شامل مردمان آن شهر می شود. وقتی دیدم آدم های عادی که کارهای روزمره شان را انجام می دهند و نمی گذارند در آن حالت ازشان عکس بگیریم برایم جالب بود دلیلش را بدانم.
هدفم این است در قسمت دوم هم به این مسئله بپردازم و در قسمت سوم نتیجه گیری کنم. وی ادامه داد: بعضی از قسمت های فیلم ساختگی بود و  توسط بازیگران انجام شده بود تا فیلم تکمیل شود مثل قسمتی که از معتاد فیلم گرفته ام. البته  بعد از دوباره دیدن فیلم تصمیم گرفتم بعضی قسمت ها را حذف کنم مثل قسمتی که گاو را نشان می دهم. رافتی در رابطه با اینکه چرا مردم مانع عکس گرفتن  میشوند گفت: کاملا حسیه بعضی وقت ها خود ما هم حال و حوصله نداریم  و اگر کسی بخواهد از ما عکس بگیرد  مانع می شویم. خوشحال و ناراحت بودن آدم ها تاثیر دارد. مردم شهرستان  حس صمیمیت بیشتری دارند و بهتر ارتباط برقرار میکنند، خصوصا جنوبی ها که خودشان می گفتند آقا از ما عکس بگیر.

| گزارش تصویری این نشست | ۱ | ۲ |

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.