عکاسی سفر با تفریح فرق دارد

حسین کریم‌زاده ـ عکاس طبیعت ـ با تاکید بر این که عکاسی در سفر با تفریح فرق دارد اضافه کرد: اگر با هدف عکاسی از طبیعت به سفر می‌روید باید موضوع تفریح را کناربگذارید چرا که کسب تجربه‌های جدید با نگاه جدی به عکاسی بیشتر حاصل می‌شود.
وی تاکید کرد که در سفر باید با امکانات و فرهنگ منطقه‌ای که وارد آن می‌شویم به خوبی آشنا باشید تا بتوانید فضای عکاسی مناسبی را برای خود فراهم کنید.
وی در توضیح اهمیت اخلاق در سفر گفت: در سفر چه به صورت جمعی و چه به صورت گروهی چند نفره با خلق و خوهای متفاوتی بین افراد روبرو تنهایی و یگانگی شوید و به همین دلیل برقرار کردن ارتباط مناسب با دیگران می‌تواند در گرفتن عکسهای خوب و ایجاد سفری مناسب کمک زیادی کند.
وی با بیان اینکه متاسفانه در حال حاضر اخلاق کاری،‌ بین عکاسان چندان رعایت نمی‌شود اظهار کرد: حتی اگر احساس کنید در طول سفر عکاسی زاویه وعکس شما را کپی برداری کرده نباید حساسیت زیادی داشته باشید چرا که علاوه بر شناختی که حاصل می‌شود شما می‌توانید عکسهای بهتری را با قابلیتهای خود داشته باشید و این خیال راحت به آرامش شما در سفر و داشتن موقعیتهای بهتر کمک زیادی می‌کند. کریم‌زاده تاکید کرد:‌به نظر می‌رسد عکسهای بخش سفر این دوره از جشنواره‌ی دوربین دات نت چندان پخته نبود و باید محدوده‌ی سفر و موضوعی که در عکس می‌خواهید به خوبی مشخص باشد.
در غیر این صورت فقط به ثبت موقعیتی می‌پردازید که هیچ ویژگی خاصی ندارد.وی تاکید کرد که عکاس در جریان سفر باید برای نکات مختلف ریزبین باشد و به گوشه و کنار و دیدن فضاهایی که ممکن است افراد عادی کاری با آنها نداشته باشند سرک بکشد.
این عکاس با تجربه لباس خوب و کفش مناسب را از الزامات یک عکاس در طبیعت خواند و گفت: بدون این ابزار و وسایل و شرایط نامناسب‌ حس و حال شما در عکاسی گرفته و خیلی زود خسته می‌شویم. در عین حال از بردن ابزار و وسایلی که فکر می‌کنید ممکن است به درد شما بخورد خودداری نکنید اما می‌توانید در عوض از خوردن غذای بیشتر و حمل مواد خوراکی جلوگیری کنید.
وی تاکید کرد که شناخت طبیعت، اقلیم و پوشش گیاهی که قرار است به آن وارد شوید در عکاسی بهتر موقعیتهای بیشتر و در نهایت احتمال آسیب و خطا کمتر کمک زیادی می‌کند و علاوه بر موقعیت خوب و آرام برای خود می‌توانید به گروه و طبیعت نیز کمک کنید.
کریم‌زاده تاکید کرد که زیاد عکس گرفتن به معنی عکاسی خوب نیست بلکه باید عکس زیاد ببینید و با شرایط ادیت عکس و نرم افزارهای آن به خوبی آشنا باشید.

| گزارش تصویری این نشست | ۱ | ۲ | ۳ |

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.