نمایشگاه عکس های مختار نامه در تالار وحدت

نمایشگاهی از عکس های سریال «مختارنامه» به کارگردانی «داوود میرباقری» در تالار وحدت برگزار می شود.
«مسعود پاکدل»، مسئول انجمن عکاسان خانه تئاتر، در این نمایشگاه که ۴ دی افتتاح می شود، ۷۲ قطعه عکس از سریال مختار نامه و پشت صحنه آن ارائه می کند.
پاکدل،‌ در گفت و گو با دوربین.نت، درباره ویژگی های عکاسی فیلم گفت:«مهم ترین بخش عکاسی فیلم، کاربرد آن در تبیلغات فیلم است که عکاس باید به این نکته توجه ویژه داشته باشد. او باید فروش گیشه و استفاده از عکس های فیلم در مطبوعات را نیز در نظر بگیرد.»
مسئول انجمن عکاسان خانه تئاتر، افزود:«عکاس فیلم همچنین در روند ساخت فیلم مانند ثبت عکس های گریم و لباس، نقش مهمی ایفا می کند.»
وی ضمن اشاره به این نکته که عکاسی یعنی در موقعیت عکس قرار گرفتن، درباره مشکلات عکاسی فیلم چنین توضیح داد:«عکاسی در فیلم هایی که صدابرداری سر صحنه دارند، به تبحر نیاز دارد. همین طور عکاسی در شرایطی که نور کم است، جزو مشکلات عکاسی فیلم به شمار می آید. البته برای من که عکاسی تئاتر را تجربه کرده ام، این بخش، ساده ترین بخش است.»
۱۲ قطعه از عکس هایی که در تالار وحدت ارائه می شود، در ابعاد بزرگ قرار دارند. پاکدل در این باره گفت:«به دلیل قابلیت هایی که فضای تالار وحدت دارد، عکس های سایز بزرگ به چشم می آیند. به همین دلیل و به خاطر وجود جزئیات در عکس های به ثبت رسیده، ۱۲ قطعه از عکس ها را در ابعادی مانند ۵ متر در ۳ متر ارائه کرده ام. سایر عکس ها در ابعاد ۱۰۰ در ۷۰ سانتی متر قرار دارند.»
نمایشگاه عکس های سریال «مختارنامه»، ۴ دی، ساعت ۱۸ با حضور عوامل این سریال در تالار وحدت افتتاح می شود و به مدت یک ماه ادامه دارد.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.