افتتاح جشنواره چهارم دوربین.نت

جشنواره عکس  خبری دوربین.نت با افتتاح نمایشگاه عکس، آغاز شد.

عکس های  برتر این جشنواره، شانزدهم مهر  بر دیوارهای خانه سوره، جا خوش کردند. ۱۳۵عکس از سوی داوران به عنوان عکس  های برتر انتخاب شده بود. «مهدی  قاسمی»، «بهروز مهری»، «رضا معطریان»،  «حسین گل محمدی» در بخش خبری، «حسن غفاری» در بخش سفر و «محمدرضا اسدزاده»،  «فرشاد مهری پور» و «حسین گل محمدی» در بخش رسانه، عکس ها را مورد داوری قرار داده بودند. نتیجه داوری، انتخاب ۱۳۵ عکس بود، اما مقدر نبود که همه این عکس ها بر دیوارهای خانه سوره قرار بگیرد. بعد ازظهر شانزدهم مهر، هنگامی که عکس ها بر دیوارها قرار گرفته بود، در زمان کمی ، بیش از ۲۰ عکس توسط مدیر مرکز تجسمی حوزه هنری از روی دیوارها حذف شد. این درحالی بود که هیچ توضیحی درباره علت حذف عکس ها ارائه نشد. به این ترتیب، افتتاحیه نمایشگاه عکس، رنگ نگرانی به خود گرفت، اما این نگرانی، افتتاحیه نمایشگاه را به تعویق نینداخت. نمایشگاه عکس در زمان اعلام شده، افتتاح شد و خانه سوره، به میزبانی اهالی رسانه رفت.

واکنش اهالی  رسانه در برابر کیفیت عکس های  این نمایشگاه، متفاوت بود، اما  همه در یک وجه اشتراک داشتند؛ عکس ها قوی بود.

«فاطمه رحیمی» روزنامه نگار، نقطه قوت این  نمایشگاه را در بخش خبری آن دانست. وی درباره حذف عکس ها چنین گفت:« حذف  عکس ها، کار زیبایی نبود.»

«محبوبه بوجاری نژاد» عکاس خبرگزاری «آینده روشن»  نیز بر قوی بودن عکس های نمایشگاه تاکید کرد. وی دراین باره گفت:«  کنار هم قرار گرفتن عکس ها در بخش  های خبری، رسانه و سفر، نمایشگاه را به کارگاه آموزشی تبدیل کرده است.»

بوجارنژاد نیز از حذف عکس ها ابراز تاسف کرد. وی نسبت به این اتفاق این طور  واکنش نشان داد:« باید حداقل علت  حذف عکس ها مشخص می شد تا در نمایشگاه های بعدی، شاهد چنین اتفاق هایی نباشیم.»

۲۲ عکس از  عکس های این نمایشگاه حذف  شد، اما جای خالی آن ها  به مدت ۱۰ روز بر دیوارهای  خانه سوره باقی می ماند.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.