تکنولوژی جدیدMIT،ادیت عکس‌ قبل از ثبت آن

ترجمه : طلا طاهرنیا، دوربین.نت؛ MIT تکنولوژی جدیدی را با استفاده از یادگیری ماشین برای ادیت عکس ها در زمان حقیقی توسعه داده است به طوری که عکاس قادر است عکس را پیش از ثبت به صورت ادیت شده مشاهده کند. این سیستم که توسط محققان Google و MIT در کنفرانس گرافیک دیجیتال Siggraph در لس آنجلس ارائه می‌شود، با استفاده از مجموعه ای از داده ها که توسط MIT و Adobe تهیه شده اند و هزاران عکس خام و عکس ادیت شده را در بر دارد، آموزش داده شده است.
سیستم ادیت اتوماتیک تصویر به اندازه کافی سبک است که بتوان از آن در گوشی های تلفن همراه معمولی استفاده کرد. همچنین می توان آن را با استایل های مختلف چندگانه تجهیز کرد. ادیت عکس در زمان حقیقی ایده جدیدی نیست اما امکان استفاده از آن در گوشی های هوشمند جدید است. Jon Barron در این رابطه می گوید:
استفاده از یادگیری ماشین برای عکاسی محاسباتی هیجان انگیز است اما استفاده از آن در گوشی‌های همراه به دلیل محدودیت های محاسباتی و قدرتی محدود شده است.
روشی را که محققان به منظور ایجاد امکان استفاده از این سیستم در وسیله‌هایی کم قدرت مانند گوشی‌های تلفن همراه به کار گرفته‌اند به این صورت است که نسخه‌ای با رزولوشن پایین از عکس نهایی نشان داده می‌شود. سپس این عکس‌ها به عکس‌هایی با رزولوشن بالا تبدیل می‌شوند.
اما در صورت استفاده از این روش عکسی که با رزولوشن پایین نشان داده شده است حاوی اطلاعات کافی برای ادیت عکس در رزولوشن بالا نخواهد بود. دو راه حل متفاوت برای حل این مشکل پیشنهاد داده شده است. راه اول اینکه خروجی سیستم به جای عکسی با رزولوشن پایین مجموعه‌ای از فرمول‌های ساده باشد و راه حل دوم اینکه روشی برای اعمال فرمول به عکس با رزولوشن بالا ابداع شود.

 

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.