نخستین دوسالانه عکس جهان اسلام گشایش یافت

مراسم افتتاحیه نخستین دوسالانه عکس جهان اسلام عصر روز دوشنبه ۱۶ اردیبهشت با حضور سفیر ازبکستان، مدیران فرهنگستان هنر و میهمانان داخلی و خارجی در موسسه فرهنگی هنری صبا برگزار شد. 
در ابتدای این مراسم محسن زارع رئیس موسسه فرهنگی هنری صبا گفت: آنچه فرهنگستان هنر در برگزاری این دوسالانه‌ها پیش‌بینی کرده این است که جهان اسلام به عنوان یک حوزه تمدنی ارزشمند مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: فرهنگستان هنر با استقرار دبیرخانه دائمی در موزه هنرهای معاصر فلسطین و برگزاری چند دوسالانه نقاشی، خوشنویسی و پوستر با موضوع جهان اسلام تصمیم دارد این روند را ادامه دهد تا در آینده نزدیک شاهد اتفاق‌های ارزشمند در عرصه هنر باشیم.
سیدعباس میرهاشمی دبیر نخستین دوسالانه عکس جهان اسلام هم در این برنامه گزارشی از فعالیت دبیرخانه ارائه کرد. سفیر ازبکستان هم به بهانه برگزاری نمایشگاه هنر معاصر و نمایشگاه عکس رئیس فرهنگستان هنر ازبکستان در این مراسم حضور داشت و از برگزاری دوسالانه عکس جهان اسلام با ابراز خرسندی کرد.

اکرم‌اف در ان باره گفت: فرهنگ ایران و ازبکستان مشترکات هنری فرهنگی فراوانی دارد و امیدوارم برگزاری نمایشگاه آثار هنرمندان کشور من در کنار آثاری که توسط هنرمندان ایرانی به نمایش گذاشته می‌شود بتواند محلی مناسب برای قضاوت مردم باشد.
علاوه بر نخستین دوسالانه عکس جهان اسلام، دیروز چهار نمایشگاه نقاشان نوگرای سمنان، آثار حاصل از کاوش‌های تمدن جیرفت، هنر معاصر ازبکستان و عکس‌های تورسون علی کوزیو رئیس فرهنگستان هنر ازبکستان نیز در موسسه صبا افتتاح شد.
 

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.