نیکون از تولید دوربین D850 خبر داد


ترجمه : طلا طاهرنیا، دوربین.نت : نیکون از تولید جانشین دوربین فول فریم D810 خبر داد. این شرکت در مورد دوربین جدید هیچگونه جزئیاتی را اعلام نکرده است اما آنچه که در تیزر دوربین D810 مشاهده میشود این است که امکان ثبت تایم لپسهای ۸k با این دوربین وجود دارد. طبق گفته نیکون این دستگاه انعطافپذیر بوده و در آن از تکنولوژیهای جدید بهره گرفته شده و عملکرد و مشخصات دوربین بر اساس بازخوردهای دریافت شده از مشتریان بهبود یافته است.
قرار است نیکون در تاریخ دیگری اطلاعات بیشتری در رابطه با این دوربین اعلام نماید. اما تعییراتی که ما انتظار داریم در دوربین جدید مشاهده کنیم در ادامه آورده شده است.
پیکسلهای بیشتر : با اینکه دوربین D810 نیکون به اندازه کافی رزولوشن بالایی دارد (۳۶ مگاپیکسل) اما انتظار میرود در دوربین جدید رزولوشن تا حدی افزایش پیدا کند.


سیستم اتوفوکوس D5: سیستم ۱۵۳ نقطهای D5 بسیار منعطف بوده و عملکرد بسیار مناسب تری در نور کم نسبت به سیستم قدیمی D810 دارد.
ویدئوهای ۴K: دوربینهای D500 و D5 فیلمبرداری را با محدودیتهای بسیاری انجام میدهند. انتظار می رود عملکرد ثبت ویدئو در دوربین D850 بهبود پیدا کند.
محدوده دینامیکی ایزو: یکی از ویژگی های جالب توجه D810 محدوده دینامیک بی نظیر ایزوی آن است که در پایینترین مقدار برابر ۶۴ است. هر چقدر که محدوده دینامیکی بالا باشد بهتر است و امکان ثبت محدوده بزرگتری از نواحی روشن و تیره را در یک عکس می دهد. بنابرین محدوده دینامیک مشابه یا حتی ایزوی پایین تر در دوربین D850 مورد انتظار است.
پشتیبانی از XDF: CompactFlash ها مدت زیادی است که در بازار حضور دارند اما کارت های XDF در آینده کاربرد زیادی خواهند داشت. D500 جایگاهی برای یک XQD و یک SD دارد. انتظار می رود D850 نیز از همین ترکیب استفاده کند.
LCD مفصل دار و لمسی: صفحه نمایش D500 نیمه مفصلی و لمسی بود. انتظار می رود صفحه نمایش دوربین جدید هم بدین شکل باشد.


به کارگیری شاتر پرده اول الکترونیکی مناسب: ویژگی شاتر پرده اول الکترونیک به منظور کاهش ریسک شوک شاتر/آینه در دوربین D810 توسعه داده شد اما هنوز به خوبی کار نمی کند. ما انتظار داریم که این ویژگی در دوربین D850 بهبودیابد.
Wi-Fi (و SnapBridge پیشرفته تر): SnapBridge از زمانی که در دوربین D500 با آن آشنا شدیم بهبود یافته است اما هنوز بی نقص نیست. انتظار می رود نیکون در این مسیر چند قدمی جلوتر رفته باشد.
بهبود ویژگی Auto AF Fine Tune: Auto AF Fine Tune یک ویژگی پراهمیت است اما هنوز جای پیشرفت دارد و امیدار هستیم در دوربین D850 این ویژگی بهبود یافته باشد.با توجه به اینکه دوربین های با رزولوشن بالا نیاز به دقت بیشتری در فوکوس اتوماتیک دارند بنابرین نیکون باید به این ویژگی توجه بیشتری نماید. همچنین بهتر است این ویژگی به تمام نقطه های فوکوس اختصاص داده شود و تنها مختص نقطه های میانی نباشد.
بدنه کوچک تر: D810 دوربین خوشدستی برای استفاده در مدت های طولانی نیست و بهتر است به این نکته در تولید دوربین جدید توجه شود.

 

 

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.