بزرگداشت بانو پرتوی؛ همسر حسین پرتوی

poster 50-70

روزها خیلی زود می گذرند. چشم که به هم بگذاری، ساعت ها و روزها و ماه ها سپری شده اند. باورش سخت است. انگار همین دیروز بود که پیکر حسین پرتوی؛ عکاس بیعت معروف همافران با امام خمینی (ره) از مقابل خانه هنرمندان ایران تشییع شد. اما دیروز نبود، این اتفاق تقریبا ۴۰ روز پیش رخ داد و حالا قرار است پس از این حدود ۴۰ روز، از همسرش «بانو پوراندخت پرتوی» تجلیل شود.
به گزارش دوربین.نت، در آستانه چهلمین روز درگذشت زنده یاد مرحوم حسین پرتوی، مراسم یادبود این عکاس فقید انقلاب و تجلیل از همسرش در موزه هنرهای دینی امام علی (ع) با حضور خانواده، دوستان و همکاران حسین پرتوی برگزار می شود.
رونمایی از نسخه اصلی عکس تاریخی بیعت همافران نیروی هوایی ارتش با رهبر کبیر انقلاب در مدرسه علوی، بخشی از این مراسم است. این عکس از سال ۱۳۸۷ در اختیار سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران قرار گرفته و در گنجینه موزه هنرهای دینی امام علی (ع) نگهداری می شود.
در این مراسم برای نخستین بار بخش هایی از مستند ۳۲ دقیقه ای روزهای پایانی زندگی عکاس انقلاب (که به همت فرهنگسرای مترو تولید شده) به نمایش درمی آید که شامل مرور خاطرات پنج نفر از همافران درباره ثبت تصویر بیعت همافران با امام خمینی (ره) و مصاحبه با همسر مرحوم پرتوی است.
تجلیل از همسر پرتوی، بخش دیگر این مراسم را شامل می شود. بانو «پوراندخت پرتوی»، در سال هایی که حسین پرتوی در کار عکاسی خبری فعالیت می کرد در کنارش بود. او در همه سال هایی که زنده یاد پرتوی از بیماری ای ال اس رنج می برد، از وی مراقبت کرد.
گفتنی است حسین پرتوی در طول فعالیت حرفه ای خود در روزنامه کیهان، اتفاقاتی مانند بسته شدن فرودگاه توسط نظامیان به فرمان بختیار، اعدام سران حکومت پهلوی در دبیرستان های علوی و رفاه، ورود امام خمینی (ره) به ایران و بیعت همافران با امام خمینی (ره) را به ثبت رساند. وی پس از بازنشستگی به همکاری با بنیاد پروفسور حسابی پرداخت. پرتوی، ۲۸ اردیبهشت امسال چشم از جهان فرو بست.
آیین بزرگداشت زنده یاد پرتوی و تجلیل از همسرش ساعت ۱۷ چهارشنبه ۴ تیر در موزه هنرهای دینی امام علی (ع) واقع در خیابان ولی عصر (عج)، روبروی بزرگراه نیایش، بلوار اسفندیار، شماره ۳۵ برگزار می شود.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.