آخرین وضعیت عکاس ایرانی در کابل

majid3مجید سعیدی از بهبود اوضاع جسمانی خود پس از زخمی شدن در انفجار انتحاری ظهر دیروز در افغانستان خبر داد.

این عکاس اظهار کرد: من به سفارش یکی از نشریات خارجی از انتخابات ریاست جمهوری افغانستان عکاسی می‌کنم. بعد یکی از گردهمایی‌های انتخاباتی آقای عبدالله عبدالله در هتل آریانا بود که دو انفجار پیاپی اتفاق افتاد و من هم در این حادثه به صورت جزئی آسیب دیدم.

او افزود: ماجرا از این قرار بود که عبدالله عبدالله به همراه معاونانش و جمعی از هواداران خود پس از گردهمایی انتخاباتی در هتل آریانا، به قصد برگزاری یک گردهمایی دیگر در هتل انترکانتیننتال سوار خودرو خود شد. من تا ساعت یک همراه آن‌ها بودم. وقتی که کاروان انتخاباتی آقای عبدالله از هتل خارج شدند از من خواستند برای عکاسی همراهشان بروم، اما چون ظهر بود من به آن‌ها گفتم نمی‌آیم.

سعیدی ادامه داد: همین‌ که پشتم را به آن‌ها کردم تا برای خوردن نهار بروم، انفجار عجیب و مهیبی رخ داد و مرا به راه پله هتل کوبید. یک دقیقه بعد انفجار دوم اتفاق افتاد و من بیهوش شدم. وقتی به هوش آمدم سردرد شدیدی داشتم با این حال در همان لحظه شروع به عکاسی از جنازه‌ها و مجروحان حادثه کردم. همه تلاشم این بود که بتوانم به عکاسی ادامه بدهم ولی بی‌حال شدم و سردرد اجازه ادامه کار را به من نداد. امروز هم باید برای MRI به بیمارستان مراجعه کنم.

این عکاس ایرانی همچنین گفت: چنین اتفاق‌هایی برای هر عکاس و خبرنگاری ممکن است بیافتد. جان خبرنگار‌ها و عکاس‌ها به شدت در چنین مواقعی در معرض خطر است و نباید از بروز آن تعجب کرد.

در حمله انتحاری ظهر ۱۶ خرداد ماه به کاروان تبلیغات انتخاباتی عبدالله عبدالله (یکی از دو نامزد دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان) خودروی حامل عبدالله منهدم شده اما به خود او آسیبی نرسیده است.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.