مسؤولان فرهنگی حتی نگفتند دستت بشکند

IMG_7335

مدیر خانه عکاسان گفت: من به عنوان یک هنرمند نمی‌خواهم پیش کسی دست دراز کنم یا کمک بلاعوض بگیرم. هیچ هنرمندی شأن و منزلت خود را به پول نمی‌فروشد.

رسول اولیازاده به بهانه برگزاری نمایشگاه عکس خود اظهار کرد: چه ایرادی دارد که یک مجموعه فرهنگی کشور که می‌تواند وزارت ارشاد، حوزه هنری، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و… باشد برای فضاسازی محیط اداره‌شان از آثار هنرمندان استفاده کنند تا من هم بتوانم پروژه‌هایی که مد نظرم هست را عکاسی کنم.

اولیازاده همچنین عنوان کرد: به نظرم مسؤولان فرهنگی ما باید اهتمام ویژه‌ای نسبت به اقتصاد هنر داشته باشند تا ما هنرمندان بتوانیم به خلق اثر خوب و ماندگار فکر کنیم.

این عکاس درباره برگزاری تازه‌ترین نمایشگاه خود با عنوان «عاشقانه‌های فیروزه‌ای» گفت: خواستم با انتخاب واژه «عاشقانه» کاری کنم تا در این اوضاع و احوال ماشینیزم کسی که به نمایشگاه می‌آید دچار تحول روحی و حال بصری خوبی شود و سپس از اینجا خارج شود. رنگ فیروزه‌ای رنگ عشق و عمق، علاقه، محبت، احساس و معنوی است برای همین از نام عاشقانه‌های فیروزه‌ای استفاده کردم.

IMG_7329

او ادامه داد: بسیاری از عکس هایی که در این نمایشگاه می‌بینید در داخل و خارج از کشور برای خودشان رتبه کسب کرده‌اند. در جشنواره ای که در سال ۲۰۱۳ در کشور اسپانیا برگزار شد، ۳۴ هزار فریم عکس از نقاط مختلف دنیا فرستاده شد که یکی از عکس‌هایی که در این نمایشگاه دارم، جزوه ۲۰۰ عکسی بود که در این جشنواره پذیرفته شد. مسؤولان فرهنگی اطراف خودمان هم کسی به من نگفت دستت بشکند یا درد نکند.

این استاد دانشگاه در ادامه اظهار کرد: من همیشه به دانشجویانم توصیه می‌کنم که باید در نگرش، اعتقاد و فرهنگِ باورهایتان تحولی به وجود بیاید، سپس نگاه‌تان دگرگون می‌شود و هنگامی که نگاه متمایز، خاص و ویژه خودتان را داشته باشید و به آن برسید، امضای شما می‌شود و بعد برایتان فرقی نمی‌کند که در کجا قرار بگیرید و عکاسی کنید.

اولیازاده که مجموعه عکس‌هایی که در مکه، پاریس، تخت جمشید و ساحل عسلویه گرفته را در این نمایشگاه به نمایش گذاشته است، اظهار کرد: نگاه یک هنرمند عکاس می‌تواند در مکه که جایگاه معنوی و متعالی دارد، در تخت جمشید با یک معماری باستانی، در برج ایفل با یک سازه مدرن و فلزی و حتی ساحل عسلویه باشد، فرقی نمی‌کند و این نگاه هنرمند یک عکاس است.

او افزود: خواستم ثابت کنم لوکیشن چیزی را تعیین نمی‌کند و این نگاه عکاس است که تعیین می‌کند که اطراف را چطور ببینیم و چطور ارائه بدهیم.

مدیر خانه عکاسان خاطر نشان کرد: در این نمایشگاه چهار تابلوی عکس به فروش رفته که به نظرم تعداد کمی است. من با برپایی این نمایشگاه و فروش آثار تصمیم داشتم پروژه‌ای را که سه سال پیش عکاسی کرده‌ام و برای کامل کردن آن به شش ماه زمان و حداقل ۲۰ میلیون تومان سرمایه نیاز دارم تا به سرانجام برسانم. متاسفانه خیلی بد است که مسئولان فرهنگی کشورمان هیچ قدمی برای این کار برنمی‌دارند.

نمایشگاه «عاشقانه‌های فیروزه‌ای» تا ۱۲ خرداد ماه در گالری روژان واقع در شهرک غرب، میدان صنعت، خیابان حسن سیف، کوچه دوم، شماره ۷، از ساعت ۱۷ تا ۲۰ میزبان علاقه‌مندان است.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

IMG_7328

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.