«عروسان مخبرالدوله» در سیدنی

 400x242x930226_8_jpg_pagespeed_ic_VeuGrA448v

عکس‌هایی از سه عکاس ایرانی با همکاری گالری راه ابریشم در نمایشگاهی در گالری «میلس» سیدنی به نمایش گذاشته شده است.

آناهیتا قبائیان –مدیر گالری راه ابریشم- در گفت‌وگو با خبرنگار بخش تجسمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: این نمایشگاه در واقع یکی از برنامه‌های یک فستیوال عکس در سیدنی استرالیاست که عکس‌هایی از عکاسان کشورهای مختلف را در سیدنی به نمایش می‌گذارد. هر گالری، موزه و موسسه‌ای می‌تواند با انتخاب و ارائه عکس در این فستیوال شرکت کند.

او افزود: امسال از طرف گالری میلس (Mils gallery) که میزبانی این نمایشگاه را بر عهده دارد، پیشنهاد داشتیم که مجموعه‌ای از عکس‌های عکاسان ایرانی را برای آن‌ها ارسال کنیم تا در فستیوال به نمایش گذاشته شود. در نهایت یک مجموعه شامل حدود ۲۰ عکس انتخاب و برای حضور در نمایشگاه به سیدنی فرستاده شد.

قبائیان همچنین عنوان کرد: از سه مجموعه عکس «گره» کار جلال سپهر، «تعطیلات» کار بهنام صدیقی و «عروسان مخبرالدوله» کار تهمینه منزوی برای این نمایشگاه عکس انتخاب شده است.

500x334x08knot,5B2c3691c8ef638ace5be9febe3506048f,5D_jpg_pagespeed_ic_FuV2Oce3NX

مدیر گالری راه ابریشم درباره دلیل انتخاب این عکس‌ها اظهار کرد: مجموعه «عروسان مخبرالدله» که توسط تهمینه منزوی کار شده یکی از مجموعه‌های جالب عکاسی است که مجموعه‌ای بین کار مستند و هنری است. او با حضور در محله‌ای که کارگران جوان به تولید لباس عروس مشغول هستند، تصویرهای زیبا و تاثیرگذاری را خلق کرده است.

او ادامه داد: جلال سپهر هم که اغلب در کارهایش از فرش ایرانی به عنوان یک المان فرهنگی استفاده می‌کند، مجموعه‌ای زیبا را به عنوان «گره» کار کرده که چند عکس نیز از این مجموعه در سیدنی به نمایش گذاشته شده است. سپهر در این سری از عکس‌هایش فرش ایرانی را به فضاهای معماری سنتی شهر یزد برده و در موقعیت‌های مختلف از جمله در کنش و واکنش با معماری و مردم منطقه به تصویر کشیده است.

قبائیان همچنین گفت: بهنام صدیقی نیز مجموعه‌ای با عنوان «تعطیلات» دارد که در آن گروهی از جوانان ایرانی را در حال تفریح نشان می‌دهد. در هر سه مجموعه علاوه بر زیبایی‌شناسی، سندیت هم وجود دارد که نشان‌دهنده فرهنگ ایرانی و معرف آن است.

400x320x930226_7_jpg_pagespeed_ic_IB_UWuND8_

این نمایشگاه از ۲۵ اردیبهشت تا ۱۰ خرداد ماه در گالری میلس در سیدنی استرالیا برپاست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.