علاقه مندان عکاسی، کتاب «فن و هنر عکاسی» را بخوانند

139212111402001352244813

خبرگزاری کناب : محمود عبدالحسینی معتقد است تعدد کتاب‌های تکراری به منزله فعال بودن نشر در حوزه عکاسی نیست و به شدت جای خالی یک مجموعه تخصصی در حوزه چاپ و نشر کتاب، به ویژه کتب عکاسی حس می‌شود.

عبدالحسینی با ضروری دانستن فعالیت بزرگان عکاسی در حوزه نشر، ادامه داد: البته بزرگان و صاحبنظران انگشت شماری که در این رشته وجود دارند، در زمینه نشر فعالیت‌هایی می‌کنند اما قطعا جوابگوی فعالان و علاقه‌مندان در تمام کشور نیست و باید زمینه های پژوهش در این حوزه ارتقاء یابد.

وی همچنین درباره گران بودن کتاب‌های عکاسی، گفت: درست است که تامین هزینه خرید کتاب‌های عکاسی برای همه، به ویژه دانشجویان آسان نیست و لازم است مدیران فرهنگی در این موضوع تسهیلاتی بیندیشند، اما نباید اجازه دهیم این موضوع دلیل موجهی باشد برای پایین آمدن آمار مطالعه در این رشته چرا که دانشجویان و هنرآموزان می‌توانند با مراجعه به کتابخانه‌های تخصصی که در سطح شهرها و مراکز آموزش عالی وجود دارند این خلأ را پر کنند.

عبدالحسینی کتاب «فن و هنر عکاسی» هادی شفائیه را کتابی دانست که هر عکاس ایرانی باید در کتابخانه شخصی‌اش داشته باشد و گفت: باید شأن و منزلت استاد هادی شفائیه، پدر عکاسی نوین و بنیانگذار عکاسی آکادمیک ایران را همیشه گرامی بداریم. کتاب «فن و هنر عکاسی» ایشان را که یک کتاب جامع در حوزه عکاسی است به همه فعالان و علاقه‌مندان عکاسی توصیه می‌کنم.

وی افزود: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، رشته‌ای مستقل به نام عکاسی در دانشگاه نداشتیم که بعد از انقلاب فرهنگی در سال ۶۲، این هنر به عنوان یک رشته تحصیلی در سطح کارشناسی در دانشگاه‌ها پا گرفت و در حقیقت این دکتر هادی شفائیه بود که رشته عکاسی را برای اولین بار وارد دانشگاه‌های کشور کرد.

کتاب «فن و هنر عکاسی» رساله ای است در تشریح مبانی عکاسی برای علاقه‌مندان و آغاز کنندگان راه که توجه اصلی مؤلف به عکاسی سیاه و سفید است، که خود با آن بزرگ شده، به آن خو کرده، و آن را عزیز و گرامی می دارد. حسن بزرگ کتاب سادگی و مفهوم بودن مطالب آن است و مؤلف آن نکته‌هایی که خود در عمل به آنها برخورده بیان می‌کند. این کتاب در ۴۲۸ صفحه از سوی انتشارات علمی و فرهنگی منتشر شده است.

 

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.