فاطمه بهبودی برنده جایزه اول جشنواره poy آمریکا

poy

فاطمه بهبودی عکاس خبرگزاری فارس با مجموعه عکس «مادران انتظار» جایزه اول هفتاد و یکمین جشنواره poy آمریکا را از آن خود کرد.

فاطمه بهبودی با مجموعه عکس «مادران انتظار» موفق به دریافت جایزه اول هفتاد و یکمین جشنواره بین‌المللی poy آمریکا شد.

این جشنواره در بخش‌های خبری، ورزشی، آگهی،‌مولتی مدیا و تدوین برگزار می‌شود که فاطمه بهبودی عکاس خبرگزاری فارس در بخش عکس خبری ( عکاسان آزاد) جایزه نخست را به خود اختصاص داد.

فاطمه بهبودی چندی پیش به عنوان یکی از ۱۲ عکاس برگزیده زیر ۳۰ سال دنیا موفق به راهیابی به مسترکلاسهای ورلدپرس فتو (یکی از بزرگترین رویدادهای عکاسی دنیا) در سال ۲۰۱۳ شد و پروژه «مادران انتظار» را در قالب موضوع «امید» به این رویداد ارائه کرد که مورد توجه عکاسان برتر دنیا قرار گرفت.

بهبودی پیش از این عنوان کرده بود که عکسهای من در پروژه «مادران انتظار» صبوری و درد کشیدن این مادران انتظار را نشان می‌دهد و این برخلاف همه آن چیزهایی است که از رسانه های دنیا درباره ایران شنیده می‌شود.

این عکاس ایرانی که درد و رنج مادران شهدا را به تصویر کشیده است درباره مجموعه عکس خود توضیح داد: من روی پروژه ای کار کردم که ۶ سال دغدغه من بود. من همیشه شاهد درد و رنج مادران شهدایی بودم که خبری از پیکر فرزندشان نداشتند و در تشییع پیکر شهدای گمنام آن ها را بارها دیده بودم واز آن ها عکاسی کرده بودم.  تصمیم گرفتیم که زندگی این مادران را در نقاط دورافتاده ایران به تصویر بکشم تا به دنیای درونی آنها و احساسات نابشان دست پیدا کنم.

این عکاس جوان معتقد است که این زنان و مادران شهید قهرمانان جامعه ما هستند که فرزندانشان را فدای این مرز و بوم کردند و اکنون شایسته تقدیر و ستایش اند.

جشنواره بین‌المللی poy ( عکس‌های سال جهان)  اولین بار در سال ۱۹۴۴ با حمایت دانشکده روزنامه‌نگاری ایالت میسوری آمریکا برگزار شد و هر ساله حدود ۴۸ هزار اثر از سراسر جهان به این جشنواره ارسال می‌شود که در نهایت ۲۴۰ اثر در  ۴۰ بخش به عنوان برگزیده اعلام می‌شود.

عکس‌ها را اینجا ببینید

منبع :‌ فارس

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.