تاثیرات جنگ بر بشر در «رد پا»

عکس ها فقط صرفا تصویر نیستند، آن ها می توانند موضوعات را از جنبه های مختلف مورد بررسی قرار دهند. جنبه روان شناسانه، هم یکی از همین جنبه ها است.

به گزارش دوربین.نت، «رد پا»؛ با موضوع تاثیرات جنگ بر بشریت هم قرار است همین کار را انجام دهد. «رد پا»، عنوان نمایشگاهی از آثار عکس است که جنگ را از زاویه ای روان شناسانه مورد بررسی قرار می دهد و سعی دارد تا ارزش های انسانی را در میان واقعیت تلخ و ناگوار جنگ، کشف سازد. ارزشهایی انسانی که با زبانی جهان شمول، بدون مرز و ماورای زبان و فرهنگ کشورها یک نکته را بیان می کنند. این نمایشگاه همچنین انعکاسی است از تاثیر مخرب جنگ بر زندگی روزمره یک جامعه و اینکه چگونه مردم علیه بدبختی مقابله می کنند و با تعدیل عادت ها و حس با هم بودنشان سعی در ادامه زندگی دارند.

این نمایشگاه گروهی عکس شامل عکس هایی از مهدی منعم، علی ناجیان، رامیار منوچهرزاه، صبا علیزاده، بابک کاظمی، سعید حاتمی و یک عکاس اسپانیایی به نام «ساموئل آراندا» است که این عکاسان در آن دیدگاه ها و تجارب شخصی خود را به اشتراک می گذارند. آثار آن ها در عین اینکه حس گریز را انتقال می دهد، جنبه احساسی و ظریفی از جنگ را به گونه ای که خودشان تجربه کرده اند نیز به بیننده منتقل می سازد.

مهدی منعم با ۳ عکس ۱۰۰ در ۷۰ سانتی متر، ساموئل آراندا با ۳ عکس ۱۰۰ در ۷۰ سانتی متر، علی ناجیان و رامیار منوچهرزاده با ۲ عکس ۸۰ در ۸۰ سانتی متر، صبا علیزاده با ۲ عکس ۱۰۰ در ۷۰ سانتی متر، سعید حاتمی با ۱۰ عکس ۲۰ در ۳۰ سانتی متر و بابک کاظمی با اینستالیشن (مجموعه عکس های کوچک) در این نمایشگاه حضور دارند.

میزگردی هم با حضور اعضای سفارت اسپانیا، عکاسان و خبرنگاران در ساعت ۱۴ جمعه ۱۸ بهمن در محل نگارخانه راه ابریشم برگزار می شود.

گفتنی است مهدی منعم از  عکاسان جنگ است که جنگ ایران و عراق را ثبت کرده و ساموئل آراندا، برنده جایزه عکس برتر ”World Press Photo” در سال ۲۰۱۲ است.

«رد پا»، ساعت ۱۶ جمعه ۱۸ بهمن با همکاری سفارت اسپانیا و نگارخانه راه ابریشم در محل نگارخانه راه ابریشم افتتاح می شود و تا ۲۸ بهمن ادامه دارد. زمان بازدید از این نمایشگاه، از یکشنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۵ تا ۱۹ و پنج شنبه و جمعه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ است. (نمایشگاه، روزهای شنبه تعطیل است)

IMG_13565

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.