فراخوان چهارمین جایزه عکس شید

poster-SheedAward2013

شید (به معنای نور و روشنایی) یک جایزه مستقل و تخصصی عکاسی است که هر سال به یک عکاس در حوزه عکاسی مستند اجتماعی اعطا می‌شود. این جایزه هر سال توسط سایت عکس آنلاین برپا می‌گردد.

آیین نامه بخش رقابتی چهارمین دوره جایزه شید
–    در چهارمین دوره جایزه شید در «بخش رقابتی» تنها «مجموعه عکس» در ژانر «مستند اجتماعی» پذیرفته می‌شود. تمامی مراحل ثبت نام و ارسال آثار و اطلاع رسانی جشنواره از طریق صفحه ویژه ارسال آثار در سایت عکس آنلاین صورت می‌گیرد.
–    همه‌ی عکاسان آماتور و حرفهای از سراسر جهان می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.
–    در چهارمین دوره جایزه شید تنها مجموعه عکسهایی پذیرفته می‌شوند که در محدوده جغرافیایی ایران عکاسی شده باشند. در مورد مجموعه عکسهای مستندی که درخارج از کشور عکاسی شده‌اند تنها آثاری پذیرفته می‌شوند که موضوع آنها بطور مستقیم با «ایران» یا «ایرانیان» در ارتباط باشد.
–    مجموعه عکسها باید در سال ۲۰۱۳ میلادی (۱۱ دی ۱۳۹۱ لغایت ۱۲ دی ۱۳۹۲ ) عکاسی شده باشند. در مورد مجموعه‌های بلند مدت که در بازه زمانی بیش از یکسال گذشته عکاسی شده‌اند، حداقل یکی از عکسهای مجموعه باید در سال ۲۰۱۳ عکاسی شده باشد.
–    هر عکاس حداکثر با ۲ مجموعه عکس و هر مجموعه شامل ۱۰ تا ۲۰ فریم عکس می‌تواند در جایزه شید شرکت کند.
–    هیات داوران بر اساس تمام فریم‌های ارسال شده به یک مجموعه داوری خواهند کرد و امکان انتخاب از میان عکسهای ارسال شده از یک مجموعه برای داوران وجود نخواهد داشت. ارسال عکسهای ضعیف برای بالاتر بردن تعداد عکسهای یک مجموعه ممکن است منجر به حذف کل یک مجموعه بشود.
–    مجموعه‌ها باید شامل متنی بعنوان توضیحات کلی مجموعه باشد. مجموعه‌هایی که فاقد توضیحات کامل باشد داوری نخواهند شد. عکاس می‌تواند برای ارائه اطلاعات بیشتر به هیات داوران برای هرکدام از عکسها بصورت جداگانه زیرنویس ارسال کند. در صورت نیاز به ارائه زیرنویسهای جداگانه برای هر عکس، این زیرنویسها باید در قالب یک فایل ورد درون فولدر عکسها ارائه شوند.
–    در صورت راهیابی مجموعه عکسی به مرحله دوم، ارائه توضیحات و زیرنویس‌ها به زبان انگلیسی الزامی است. با عکاسانی که به مرحله دوم راه پیدا کنند تماس گرفته خواهد شد.
–    آثار فقط باید بصورت Jpeg ارسال شوند و اندازه ضلع بزرگ حداقل ۱۰۰۰ پیکسل باشد. ترتیب اولویت عکسهای یک مجموعه بر اساس نامگذاری فایلها خواهد بود.
–    آثار ارسال شده می‌توانند رنگی، سیاه و سفید، مونوکروم، آنالوگ یا دیجیتال باشند. ویرایش عکس‌ها تنها در حدی که به اصالت تصویر خدشه وارد نکند مورد قبول است. هیچگونه ترفندی که جنبه مستند بودن عکس را مخدوش نماید مورد قبول نیست. اصلاح رنگ، کنتراست، تیرگی و روشنی، کراپ در عکس‌ها در حدی که اصالت عکس را تغییر ندهد قابل قبول است. تشخیص نهایی این مساله به عهده هیات داوران است.
–    برگزار کننده حق دارد در هر مرحله‌ای از پروسه برگزاری جشنواره، فایل اصلی عکس ارسال شده را از عکاس درخواست کند. ارسال اثر توسط عکاس و شرکت در جشنواره به منزله اعلام مالکیت معنوی عکس‌ها است. در صورت اثبات خلاف این امر در هر مرحله‌ای، عواقب حقوقی و جزایی آن به عهده شرکت کننده است.
–    عکاسان باید مجموعه عکسهای خود را حداکثر تا پایان ساعت ۲۴ روز جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۲ (۱۰ ژانویه ۲۰۱۴) بصورت اینترنتی ارسال کنند. با پایان مهلت ثبت‌نام امکان ارسال آثار غیرفعال خواهد بود. مهلت ارسال آثار تحت هیچ شرایطی تمدید نخواهد شد.
–    ارسال آثار به معنای پذیرش تمامی مقررات این جشنواره است و تصمیم‌گیری در مورد مسائل پیش‌بینی نشده به عهده برگزارکننده است.

بخش غیررقابتی: مالتی مدیا
در چهارمین دوره جایزه شید «بخش غیر رقابتی» ویژه تولیدات «مالتی‌مدیا» در حوزه «مستند اجتماعی» برگزار می‌شود. این بخش در این دوره برگزیده یا برنده ندارد و تنها پس از دریافت آثار، مالتی‌مدیاهای منتخب بمنظور نمایش در بخش نمایشگاهی و مراسم اختتامیه چهارمین دوره جایزه شید معرفی می‌شوند.
هیچگونه محدودیتی از نظر زمان اثر، فرمت استفاده شده و… در این بخش وجود ندارد. برای ارسال آثار در بخش غیررقابتی با ایمیل sheedaward@Gmail.com تماس بگیرید.

گاهشمار
آخرین مهلت ارسال آثار: تا پایان ساعت ۲۴ روز جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۲ – (مهلت ارسال آثار تحت هیچ شرایطی تمدید نخواهد شد)

جوایز
جایزه شید شامل تندیس شید، لوح تقدیر و یک سکه بهار آزادی است که به انتخاب هیات داوران به یک عکاس اعطا می‌شود.

دبیر و داوران
هیأت داوران: استفانی سینکلر (Stephanie Sinclair)، منوچهر دقتی، محمود کلاری، نیوشا توکلیان و علی آقاربیع
دبیر جایزه: مهدی قاسمی
دبیر اجرایی: روشن نوروزی

تماس با دبیرخانه:

ایمیل: sheedaward@Gmail.com

+ صفحه ارسال ٱثار

اشتراک گذاری

۲ یک نظر

  1. بهار

    باعرض سلام و خسته نباشید خدمت مدیریت محترم سایت..من یه دختر عاشق عکاسی هستم..مشکلم اینه که هرچی دنبال فراخوان های عکاسی تو نت می گردم همه مال سالهای پیشه و مهلتش گذشته!نزدیک ترین تاریخ رو تو سایت شما پیدا کردم که مال ماه پیش بود..من چطور میتونم به موقع از این مسابقات با خبر بشم تا بتونم شرکت کنم؟خواهش می کنم کمکم کنید و جوابم رو بدید…ممنون

  2. admin نویسنده ارسال

    شما می‌تونید هر روز چند سایت خوب عکاسی که فراخوان‌ها رو منتشر می‌کنند مطالعه کنید. در روز نهایت نیم ساعت هم وقت شما رو نمی گیره. با مراجعه به بخش‌ لینک‌های عکاسی دوربین.نت لیستی از سایت‌های عکاسی موجود است.
    http://link.doorbin.net

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.