عکس های تختی در نگارخانه شیث

Pahlavan_takhti_meel

عکس ها، تصویرگر قهرمانان کشتی است، قهرمانانی که سال ها پیش در مسابقات مختلف، مدال کسب کرده اند. عکس ها تصویرگر کشتی گیرها است، اما بهانه نمایش آن ها ۱۷ دی است؛ سالروز مرگ جهان پهلوان تختی.

حدود ۳۰۰ قطعه عکس از تختی و مسابقات کشتی در نمایشگاهی که ۱۴ دی در نگارخانه شیث افتتاح می شود، در معرض نمایش قرار می گیرد. «عباس خجسته پاد»، کسی است که این عکس ها را جمع آوری کرده. درباره چگونگی جمع آوری آن ها می گوید:«این عکس ها مربوط به آلبوم های شخصی کشتی گیران است که با اعتمادی که به من داشتند، آن ها را در اختیارم قرار دادند.»

خجسته، از حدود سال ۱۳۵۸ به صورت حرفه ای به جمع آوری عکس های کشتی می پردازد. در آرشیو او عکس هایی از قهرمانان رشته های دیگر ورزشی هم هست، اما بین بیش از ۱۰ هزار قطعه عکسی که جمع آوری کرده، اغلب عکس ها به کشتی تعلق دارد. بین این عکس ها بیش از ۲ هزار قطعه عکس هم متعلق به تختی است. درباره نمایشگاه اخیر خود هم می گوید:«بیش از ۷۰ درصد این عکس ها تاکنون در هیچ جایی ارائه نشده است.»

نمایشگاه عکس های تختی از ۱۴ تا ۱۹ دی هر روز از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در نگارخانه شیث واقع در خیابان انقلاب، چهارراه ولی عصر (عج)، ضلع جنوبی بوستان دانشجو، کوچه شیرزاد شرقی، شماره ۱۰ دایر است.

اشتراک گذاری

۲ یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.