اشاره‌ ای ۱۰ فریمی به روز دهم محرم

10

بخشی از ۳۶ فریم عکسی که محمدحسین نیکوپور در جریان عاشورای حسینی بندر دیلم در استان بوشهر گرفته است با عنوان “۱۰ تا ۱۰” در نمایشگاهی دانشجویی میهمان “دیوار هنر” موسسه آموزش عالی ارم شیراز می شود. “۱۰تا۱۰” اشاره ای ۱۰ فریمی به روز دهم محرم است.
در این نمایشگاه که از ۲۶آذر تا سوم دی‌ماه ۱۳۹۲ در این دانشگاه برگزار می شود ۱۰ فریم از عکس های مجموعه ۳۶ تایی این هنرمند عکاس در اندازه ی ۱۶ در ۲۱ سانتی متر با تکنیک تکرنگ سیاه و سفید به نمایش در می آید.
نیکوپور که این عکس ها را در جریان آیین های روز عاشورای محرم امسال در بندردیلم استان بوشهر تهیه کرده است در گفت و گویی به تشریح این مجموعه پرداخت و گفت: سال ۱۳۸۴ در جریان آیین های محرم بندردیلم به عکاسی به شیوه فتوشیمی(عکاسی آنالوگ) پرداختم که به نظرم از تجربه های شیرینی بود که در طول دوران عکاسی مستند- اجتماعی به دست آوردم، از این رو امسال نیز با همین رویکرد به این نقطه از جنوب سفر کردم تا بار دیگر گوشه هایی از آیین های سنتی و مدرن عاشورا را عکاسی کنم، چراکه در طول سالیانی که از برپایی سوگواری های سیدالشهدا(ع) می گذرد این آیین ها به مرور دچار دگرگونی هایی شده است که نیاز به مطالعه دارد و باید برای ماندگاری آن کاری تصویری صورت می گرفت.
وی اعلام کرد:عنوان “۱۰تا۱۰” اشاره ای است به ۱۰ فریم عکسی که از روز دهم محرم گرفته ام.
این عکاس خبری و مستند اجتماعی با اعلام اینکه نمایشگاه عکس “۱۰تا۱۰” پس از دانشگاه ارم شیراز در بخشی از کافه فردوسی شیراز برگزار خواهد شد، ابراز کرد: نشست نقد و بررسی آثار این نمایشگاه، دوشنبه دوم دی ماه ۱۳۹۲ ساعت ۳۰/۱۷ با حضور اساتید و دانشجویان عکاسی و گرافیک در سالن اجتماعات دانشگاه ارم برگزار می شود.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.