۳۰ آبان پایان مهلت ارسال دوسالانه عکس حوزه

دبیر جشنواره دوسالانه عکس حوزه، ۳۰ آبان ماه جاری را آخرین فرصت برای ارسال آثار به این جشنواره اعلام کرد.
به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی «سومین جشنواره تخصصی دوسالانه عکس حوزه»، «ابراهیم سلیمانی» در گفت وگو با خبرنگاران استان قم در نگارستان اشراق اظهار کرد: تشویق جامعه هنری کشور و ترغیب هنرمندان عکاس فعال برای پرداختن به موضوع‌های مرتبط با حوزه و روحانیت و استفاده از ظرفیت گسترده هنر عکاسی برای ثبت و انتقال نقش روحانیت از اهداف برگزاری سومین دوسالانه عکس حوزه است.

وی از فراخوان سومین جشنواره با موضوع روحانیت و حوزه‌های علمیه از سوی مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم خبر داد.
سلیمانی گفت: دوسالانه عکس حوزه با سرمایه دو تجربه پیشین، برای سومین بار برگزار می‌شود که این گام سوم همچون تجربه‌های گذشته، قطعا یک کار تیمی و محصول تلاش و هنرآفرینی جامعه عکاسی است.

دبیر جشنواره دوسالانه عکس حوزه افزود: آنچه ما را نیز تاکنون در این راه مبارک دلگرم و امیدوار کرده، مشارکت‌های چشمگیر و آگاهانه هنرمندان عکاس بوده است که امیدواریم با همت آنان گام سوم نیز پربار و پرثمر باشد.
وی گفت: تشویق جامعه هنری کشور و ترغیب هنرمندان عکاس فعال برای پرداختن به موضوع‌های مرتبط با حوزه و روحانیت، استفاده از ظرفیت گسترده هنر عکاسی برای ثبت و انتقال نقش روحانیت در موضوع دوسالانه و فراهم آوردن بستری مناسب برای ارایه توانمندی‌ها و کشف استعدادهای هم جهت با اهداف جشنواره از اهداف آن است.

hoze

سلیمانی؛ اجرای پژوهشی تصویری در موضوع جشنواره، تقویت زمینه ارتباط و تبادل تجربه‌های هنری میان هنرمندان علاقه‌مند به موضوع روحانیت و حوزه و شناسایی کارایی و کارآمدی هنر عکاسی در تبیین مفاهیم و تأثیر آن بر مخاطب را از دیگر اهداف برگزاری جشنواره عنوان کرد.
وی از روحانیت و حوزه‌های علمیه، روحانیت و علم، روحانیت و تبلیغ، روحانیت و انقلاب، روحانیت و راهبری «سیاسی و اجتماعی»، روحانیت و دفاع مقدس و روحانیت و فرهنگ و هنر بعنوان برخی از موضوع‌های این جشنواره نام برد.
دبیر جشنواره دوسالانه عکس حوزه اظهار کرد: روحانیت و زندگی، روحانیت و جامعه، روحانیت و ارزش‌های اخلاقی، مدارس و حوزه‌های علوم دینی (محیط و معماری) و چهره (پرتره) را از موضوع‌های دیگر این جشنواره است.

وی با بیان اینکه در این دوره، بخش ویژه‌ای هم برای آثار عکاسان روحانی در نظر گرفته شده است که آثار این عزیزان به صورت مستقل مورد ارزیابی و قضاوت قرار می‌گیرد، از امکان ارسال آثار به صورت اینترنتی برای سهولت و کاستن از هزینه‌های شرکت در جشنواره خبر داد.
سلیمانی با بیان اینکه سومین دوسالانه عکس حوزه در دو بخش اصلی شامل تک عکس و مجموعه عکس و بخش ویژه شامل آثار عکاسان روحانی برگزار می‌شود، گفت: آثار ارایه شده ۱۰ دی ماه امسال داوری خواهد شد و نتایج آن نیز ۱۹ دی‌ ماه سال جاری اعلام می‌شود.
وی با بیان اینکه فراخوان جشنواره از ۲۰ تیر ماه امسال اعلام شد و علاقه‌مندان برای شرکت در آن تا ۳۰ آبان‌ ماه جاری مهلت دارند آثار خود را به نشانی www.photohawza.eshragh.info ارسال کنند، گفت: مراسم اهدای جوایز به بهترین آثار، ۲۶ دی‌ ماه امسال برگزار می‌شود.
سلیمانی افزود: شرکت در این جشنواره برای تمامی عکاسان اعم از حرفه ای و غیرحرفه ای (آماتور) آزاد است.

وی گفت: علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به دبیرخانه این جشنواره به نشانی؛ قم، خیابان شهدا، کوچه ۲۱، فرعی اول سمت راست، پلاک ۵۰ مراجعه کنند و یا در قم با تلفن ۳۷۸۳۱۹۲۴ با پیش شماره ۰۲۵ تماس بگیرند.
وی درباره جوایز این جشنواره گفت: نشان زریّن شمسه محمدی، لوح افتخار و ۲۰ میلیون ریال به نفرات اوّل هر بخش؛ نشان سیمین شمسه محمدی، لوح افتخار و ۱۵ میلیون ریال برای نفرات دوّم هربخش؛ نشان برنزین شمسه محمدی، لوح افتخار و ۱۰ میلیون ریال به نفرات سوم هر بخش و لوح تقدیر و مبلغ ۵۰۰ هزار ریال به ازای هر قطعه عکس راه یافته به نمایشگاه اهدا می شود.

وی افزود: همچنین کتاب نمایشگاه به تمامی هنرمندانی که آثارشان به نمایشگاه راه یافته باشد، اهدا خواهد شد.
وی اعلام کرد: شورای سیاست گذاری جشنواره آقایان؛ حسن محمودی، حسین سیّدی و ابراهیم سلیمانی هستند.
وی افزود: داوران جشنواره نیز آقایان مجتبی آقایی، امیر علی جوادیان ومحمد جهانبخش می باشند.

وی همچنین از انتشار کتاب «عکس حوزه» خبر داد و گفت: این کتاب شامل عکس‌های راه یافته به دومین جشنواره دوسالانه عکس حوزه است که در شمارگان ۱۲۰۰ نسخه به قیمت ۲۵ هزار تومان در قطع خشتی توسط دبیرخانه این جشنواره چاپ و به بازار کتاب عرضه شده است.
سلیمانی افزود: کتاب عکس حوزه؛ حاوی گزارش برگزاری دومین جشنواره عکس حوزه و مراحل قضاوت و داوری آثار و نیز معرفی برگزیدگان همراه با آثار منتخب است و علاقه مندان برای تهیه آن می توانند با دبیرخانه این جشنواره تماس بگیرند. #

 

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.