مهران همراهی برگزیدۀ جشنواره «یان پری»

mehran

مهران همراهی  موفق شد برگزیدۀ جشنواره «یان پری» که مهم‌ترین بورسیه عکاسی مستند جهان برای افراد زیر ۲۴ سال است بشود. وی نخستین عکاس ایرانی است که تا به حال این موفقیت بزرگ را کسب کرده است.

جایزه‌ عکاسی «یان پری» هر سال توسط بنیاد «یان پری» و با حمایت مجله‌ ساندی‌تایمز، آژانس گتی‌ایمجز، موسسه‌ خیریه‌ نجات کودکان و شرکت کانن به یاد «یان پری»، فوتوژورنالیست بریتانیایی، برپا می‌شود.

یان پری وقتی در ۲۴ سالگی برای عکاسی از رویدادهای انقلاب ۱۹۸۹ رومانی برای مجله‌ ساندی ‌تایمز به آن کشور رفته بود در راه بازگشت به لندن در سانحه‌ سقوط هواپیما کشته شد و به همین خاطر فقط عکاسان جوان زیر ۲۴ سال می‌توانند شانس خود را برای تصاحب بورسیه‌ای که این جایزه اهدا می‌کند، بیازمایند.

مهران همراهی، عکاس خوزستانی موفق شد برگزیده این جشنواره که مهم‌ترین بورسیه عکاسی مستند جهان برای افراد زیر ۲۴ سال است بشود. وی نخستین عکاس ایرانی است که تا به حال این موفقیت بزرگ را کسب کرده است.

عکس‌های همراهی در مجله‌ ساندی ‌تایمز منتشر خواهد شد و در Mother-London برای دو هفته در سپتامبر ۲۰۱۳ به نمایش درخواهد آمد.

این بورسیه به عنوان یکی از مهمترین جوایز جهان برای مشتاقان عکاسی مستند و روزنامه‌نگاری بصری شناخته می‌شود. بورسیه سال ۲۰۱۳ با داوری پنج تن از بزرگان عکاسی جهان شامل دان مک‌کالین، تام استادارت، هریت کوگان، جان جونس و سیمون روبرتز انجام شده است.

همچنین مهران همراهی به احتمال زیاد مستقیما در فهرست فینالیست‌های مسترکلاس جوپ‌ سوارت ورلدپرس ‌فوتو در آمستردام قرار خواهد گرفت و در نهایت در مجموعه‌ای از سمینارهای رایگان، مرور پورتفولیو و کارگاه‌های عکاسی  شرکت داده می‌شود.

yan

۱ یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.