کوثری:انتقاد از تهران در قاب عکس

عکاسی انتقادی از معضلات شهری یکی از راهکارهای فرهنگسازی ترافیک و تخلفات رانندگی است.
عباس کوثری از عکاسان مطرح خبری کشور، با بیان این مطلب به ستاد خبری جشنواره عکس،پوستر و کاریکاتور «انسان و ترافیک» گفت: گاهی برای فرهنگسازی باید انتقادی عمل کنیم. وقتی راننده ای دوربرگردان می زند باید نشان داده شود. گاهی اگر بدی ها را ببینیم از آن درس می گیریم.
کوثری افزود: تاثیرگذاری عکس به سیاست گذاری کلان نیازمند است. گسترش بیلبوردهای سطح شهر و حتی جاده ها یکی از این راههاست. زیرا قبلا عکس به تنهایی در مقابل ترافیک مطرح نشده است. ما اغلب شاهد گزارش هایی از ترافیک در مطبوعات بوده ایم که بیش از عکس، مطالب روزنامه نگاران مؤثر بوده است.
وی گفت: در برخی کشورها از ماشین های تصادفی مجسمه می سازند. یا اینکه اتومبیل اوراقی را در میدان شهر می گذارند. آنها می خواهند با یادآوری حادثه آموزش دهند. زمانی که مردم درست رانندگی نمی کنند باید تصاویر را جلوی چشمشان قرار داد، این کار باعث اصلاح و فرهنگسازی می شود.
داور نخستین جشنواره عکس، پوستر و کاریکاتور «انسان و ترافیک» افزود: تصویر ترافیک در ژانر عکاسی مستند قرار دارد. زیرا هم سند یت زمانی دارد و هم اجتماعی است.
نخستین جشنواره عکس،پوستر و کاریکاتور مهرماه سال جاری از سوی راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در تهران و ۳۳ مرکز استان برگزار می شود

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.