نمایشگاه جشنواره‌‌ عکس خیام در قم

khayam

عکس‌های برگزیده‌ی نخستین جشنواره‌ی بین‌المللی عکس خیام از عصر روز شنبه ۲۲ تیرماه ۹۲ در نگارستان اشراق  شهر مقدس قم به نمایش در می‌آیند.
طبق اعلام دست‌اندرکاران این جشنواره، آثار منتخب این جشنواره پس از برگزاری نمایشگاه‌هایی در تهران، نیشابور، کرج، ساری، گرگان، رشت و زنجان هم ‌اکنون با همکاری  دبیرخانه دائمی عکس حوزه هنری و مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی قم؛ در این شهر نیز به نمایش گذاشته خواهد شد.
با توجه به محدودیت فضای گالری اشراق عکس های جشنواره خیام در دو مرحله در این گالری به نمایش در می آیند. بنابراین در مرحله اول از شنبه ۲۲ تیر تا سه شنبه ۲۵ تیر عکس های بخش آزاد و در مرحله دوم از چهارشنبه ۲۶ تیر تا یکشنبه ۳۰ تیر عکس های بخش چشم انداز به نمایش در می آیند.
دوره‌ی دوم جشنواره‌ی خیام با چهار موضوع «آزاد رنگی»، «آزاد تک‌رنگ»، «سفر» و «خلاقه» برگزار خواهد شد.
جشنواره‌ی بین‌المللی عکس خیام نخستین جشنواره‌ی جهانی ایرانی بود که زیر نظر فیاپ و PSA برگزار شد. از میان بیش از ۱۵ هزار عکس رسیده به این جشنواره از سوی ۲۳۵۴ عکاس از ۷۶ کشور، در نهایت ۱۵۰ عکس به عنوان آثار برگزیده معرفی شده و در قالب کتابی به چاپ رسیدند.
شایان ذکر است کتاب جشنواره ی بین المللی عکس خیام توسط مسئولان “پاتروناژ سرویسِ” فیاپ، فدراسیون بین المللی هنر عکاسی، بررسی و پنج ستاره ***** ارزش گذاری شده است.
فیاپ اعلام کرده است که این کتاب از نظر فاکتورهای اصلی فرایند تولید، مانند طراحی و صفحه آرایی، کیفیت چاپ و صحافی، اندازه تعداد صفحات و کیفیت محتوایی امتیازات لازم را کسب نموده و به لحاظ کیفی پنج ستاره ارزش گذاری می شود.
کتاب ها و کاتالوگ هایی که توسط فیاپ ارزش گذاری می شوند دارای پنج سطح کیفی از یک ستاره تا پنج ستاره هستند .از میان کتابِ جشنواره های زیر نظر فیاپ معدود جشنواره هایی هستند که موفق به کسب درجه ی پنج ستاره می شوند که ترینبرگ اتریش ، آل ثانی قطر ، جشنواره عکس چین ،اکسپوزِ اسلوونی و ترافی تورس اسپانیا دارای این کیفیت اند.
جهت تهیه این کتاب می توانید به فروشگاه آنلاین سایت عکاسی مراجعه کنید.

افتتاحیه: شنبه ۲۲ تیر ‌ماه ۹۲ – ساعت ۱۸
نمایشگاه تا ۳۰ تیرماه سالجاری هر روز از ساعت ۹ تا ۱۳ و ۱۶ تا ۲۰:۳۰ دقیقه برای بازدید عموم دایر است.
نگارستان اشراق؛ قم، ابتدای خیابان صفاییه .

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.