فراخوان نخستین جشنواره ملی‌مجازی‌هنری پیامبر اعظم (ص)

فراخوان نخستین جشنواره ملی مجازی هنری پیامبر اعظم (ص)
و همایش “فرهنگ و هنر اسلامی”
(( بخش تجسمی ))

Logo-Arm

به حول و قوه الهی و همیاری هنرمندان هنرهای تجسمی، معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری مرکز هنرهای تجسمی و موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر نخستین جشنواره ملی مجازی هنری پیامبر اعظم (ص) را به صورت مجازی در سایت www.payambar-festival.ir  در ۵ رشته نقاشی، تصویرسازی، خوشنویسی، عکاسی و پوستر، جمعا ۹ گرایش را در ماه مبارک رمضان سال ۱۳۹۲ برگزار می کند.

موضوعات محوری
سیره و زندگی پیامبر اعظم (ص)، سجایای اخلاقی پیامبر اعظم (ص)، دستورات کاربردی پیامبر اعظم (ص)

رشته های هنری
نقاشی(دو گرایش)، تصویرسازی(دو گرایش)، خوشنویسی(سه گرایش)، عکاسی، پوستر

جوایز در گرایش هر رشته:
نفر اول: دیپلم افتخار و مبلغ ۲۰۰۰۰۰۰۰ ریال
نفر دوم: دیپلم افتخار و مبلغ ۱۵۰۰۰۰۰۰ ریال
نفر سوم: دیپلم افتخار و مبلغ ۱۰۰۰۰۰۰۰ ریال
تقدیر ۳ نفر در هر رشته: لوح تقدیر و مبلغ ۵۰۰۰۰۰۰ ریال

برنامه زمان بندی
ارسال تصویر اثر: جمعه ۳۱ خردادماه ۱۳۹۲
انتخاب آثار: ۴ و ۵ و ۶ تیرماه
اعلام اسامی و نمایشگاه مجازی: دوشنبه ۱۰ تیرماه
اعلام برندگان و آیین اختتامیه: دوشنبه ۱۷ تیرماه

قوانین عمومی جشنواره
شرکت در جشنواره مجازی هنری پیامبر اعظم(ص) برای تمامی هنرمندان آزاد است.
آثار ارسالی باید برای شرکت در همین جشنواره تولید شده باشند. شایسته است آثاری که قبلاً تولید شده اند و در سایر جشنواره ها و مسابقات شرکت کرده باشند به این جشنواره ارسال نگردد.
اطلاعات فرم شرکت و لیبل مربوطه در تهیه مطالب انتشاراتی و نمایشگاهی مورد استفاده قرار خواهد گرفت، لذا صحت اطلاعات ارسالی بر عهده شرکت کننده است.
ثبت نام و تکمیل فرم ها و ارسال آثار تنها از طریق سایت جشنواره می باشد و تکمیل فرم و ارسال آثار به منزله قبول شرایط و مقررات جشنواره است.
ارسال تصویر اثر از نظر برگزارکننده به معنای اعلام مالکیت اثر از سوی ارسال کننده است، درصورت      اثبات خلاف آن مسئولیتی متوجه برگزارکننده نیست.
به کلیه شرکت کنندگانی که آثارشان به جشنواره راه یابد و مورد پذیرش هیأت انتخاب قرار گیرد، گواهی شرکت در جشنواره و کتاب الکترونیکی تعلق خواهد گرفت.
تصمیم گیری در خصوص موارد پیش بینی نشده بر عهده دبیرخانه جشنواره است..
استفاده از آثار نمایشگاه برای چاپ در کتاب و سایر اقلام انتشاراتی و تبلیغاتی و کتاب الکترونیکی، بانک اطلاعاتی و برگزاری نمایشگاه با ذکر نام صاحب اثر برای برگزارکنندگان مجاز است.
۱۰- رای هیأت داوران قطعی است و هیچگونه اعتراضی پذیرفته نیست.
۱۱- آثار اقتباسی باید با ذکر منبع ارائه گردند.
۱۲-  هرگونه اطلاع رسانی تکمیلی در خصوص جشنواره از طریق سایت رسمی جشنواره صورت پذیرفته و مسئولیت پیگیری اخبار و اطلاعات این سایت بر عهده شرکت کنندگان می باشد.

قوانین تخصصی هنرهای تجسمی
بخش هنرهای تجسمی جشنواره در رشته های نقاشی، تصویرسازی، خوشنویسی، پوستر و عکاسی برگزار می گردد.
بررسی آثار این بخش در طبق جدول زمان بندی  برگزار می گردد، لذا هیچگونه تمدید مهلت از سوی دبیرخانه جشنواره اعلام نخواهد شد. هنرمندان باید طبق زمان اعلام شده تصویر اثر خود را در سایت ارسال نمایند.
در نظر است که بخشی از آثار پذیرفته شده در تهران به نمایش گذارده شود متعاقباً جزئیات این نمایشگاه اعلام خواهد.
صاحبان آثاری که در نمایشگاه شرکت داده شده اند می توانند حداکثر تا دو هفته پس از اتمام برگزاری نمایشگاه آثارشان را از دبیرخانه تحویل بگیرند، در غیر این صورت مسئولیتی به عهده دبیرخانه نخواهد بود.
آثاری که توسط دبیرخانه برای نمایشگاه در نظر گرفته خواهد شد (رشته های خوشنویسی و نقاشی) الزاما می بایست از قاب و بوم مناسب جهت نمایشگاه برخوردار باشند.

رشته نقاشی (دو گرایش)
مضامین آثار می بایستی بر مبنای محورهای سه گانه ارائه شده جشنواره با اتکا بر تجربیات آزاد هنرمندان باشد. در این رشته هنرمندان علاوه بر نقاشی با تکنیک های مرسوم می تواند در گرایش  نقاشی دیجیتال هم در این جشنواره شرکت نمایند.
کیفیت تصاویر ارسالی از آثار بایستی به گونه ای باشد که جزییات اثر کاملاٌ مشخص باشد. (تصویر آثار ارسالی می بایست دارای ویژگی های گرافیکی ۲۰۰ dpi با فرمت JPEG  و مود RGB باشد.
هر هنرمند میتواند حداکثر با ارائه ۵ اثر در هر گرایش نقاشی و نقاشی دیجیتال شرکت نماید.

رشته خوشنویسی (سه گرایش)
مضامین آثار بر مبنای محورهای سه گانه ارائه شده جشنواره باشد و هنرمندان خوشنویس می توانند از اشعار، آیات و احادیثی که در مورد پیامبر (ص) وجود دارد استفاده نمایند.
شیوه انجام آثار بر اساس موازین گرایش های اعلام شده آزاد است.
در این دوره از جشنواره، خوشنویسی در سه گرایش خطوط ایرانی ( نستعلیق و شکسته نستعلیق)، خطوط عربی (نسخ، ثلث) و نقاشیخط برگزار می شود.
کپی برداری از آثار استادان با ذکر منبع پذیرفته می شود.
کیفیت تصاویر ارسالی از آثار بایستی به گونه ای باشد که جزییات اثر کاملاٌ مشخص باشد. (تصویر آثار ارسالی می بایست دارای ویژگی های گرافیکی ۲۰۰ dpi با فرمت JPEG  و مود RGB باشد.
هر هنرمند می تواند حداکثر با ۳ اثر در هر یک از گرایش ها در جشنواره شرکت کند.

پوستر
مضامین پوسترها تابع محورهای سه گانه ارائه شده درجشنواره باشد و هنرمندان می توانند از اسماء نبی، آیات و احادیث، سیره زندگی پیامبر، پوسترهایی در خصوص برگزاری جشن ولادت، هفته وحدت، عید مبعث، رحلت پیامبر(ص) و مدینه منوره استفاده نمایند.
کیفیت تصاویر ارسالی از آثار بایستی به گونه ای باشد که جزییات اثر کاملاٌ مشخص باشد. (تصویر آثار ارسالی می بایست دارای ویژگی های گرافیکی ۲۰۰ dpi با فرمت JPEG  و مود RGB  و در اندازه ۵۰ x 35 باشد.
هر هنرمند می تواند حداکثر با ارائه ۵ اثر در جشنواره شرکت نماید.

عکاسی
مضامین عکس ها تابع محورهای سه گانه ارائه شده درجشنواره باشد و عکاسان می توانند از تصاویر مدینه منوره، غار حرا، برگزاری آیین های جشن ولادت پیامبر (ص)، عید مبعث، سفره های نذری در این خصوص و در کل آیین هایی که در مورد پیامبر گرامی برگزار می شود به این جشنواره ارسال نمایند.
عکس های مستند نباید با برنامه های رایانه ای دستکاری شده باشند.
تصاویر آثار ارسالی می تواند رنگی یا سیاه و سفید باشد.
کیفیت تصاویر ارسالی از آثار بایستی به گونه ای باشد که جزییات اثر کاملاٌ مشخص باشد. (تصویر آثار ارسالی می بایست دارای ویژگی های گرافیکی ۲۰۰ dpi با فرمت JPEG  و مود RGB  و در اندازه ۵۰ x 35 باشد.
هر هنرمند می تواند حداکثر با ارائه ۵ اثر در جشنواره شرکت نماید.

تصویرسازی (دو گرایش)
تصویرسازی تابع محورهای سه گانه ارائه شده در جشنواره باشد و هنرمندان این رشته از قصص قرآنی، آیات و احادیث در خصوص پیامبر و سیره زندگی ایشان در آثار خود استفاده نمایند.
این رشته در دو گرایش تصویرگری کودک و نوجوان و تصویرگری بزرگسال برگزار میشود.
کیفیت تصاویر ارسالی از آثار بایستی به گونه ای باشد که جزییات اثر کاملاٌ مشخص باشد. (تصویر آثار ارسالی می بایست دارای ویژگی های گرافیکی ۲۰۰ dpi با فرمت JPEG  و مود RGB  و در اندازه ۵۰ x 35 باشد.
هر هنرمند میتواند حداکثر با ارائه ۵ اثر در هر گرایش شرکت نماید.
برای هر گونه اطلات بیشتر به سایت www.payambar-festival.ir  مراجعه نمایید.
تلفن دبیرخانه: ۶۶۹۴۶۹۱۰ و ۶۶۹۴۶۹۱۱

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.