جشنواره سراسری عکس « جهان بدون مرز »

« پرو پیک نت » سایتی است مستقل که با نگاه صرفاً هنری و با هدف اشاعهی فرهنگ تصویری و توجه به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های هنر عکاسی در ایران فعالیت می‌کند.
این سایت عکاسی در دومین سال فعالیت خود بر آن است تا با برگزاری اولین جشنوارهی سراسری عکس « جهان بدون مرز » به بررسی و معرفی فعالیت‌های هدفمند عکاسی در محیط مجازی (سایبر) بپردازد و محملی برای معرفی استعداد‌های برتر و کوشایی باشد که بی هیچ ادعایی در پی تقسیم تجربه‌های تصویری خویش با دیگران‌اند.
این جشنواره با همکاری شرکت دیدافراز و دفتر عکس حوزهی هنری خراسان رضوی ، در موضوع « عکس » و « پایگاه اینترنتی » مطابق قوانین ذیل برگزار می‌گردد.

مقررات :
۱- همهی عکاسان آماتور و حرفهای فارسیزبان که دارای فعالیت اینترنتی می‌باشند، و هم‌چنین نویسندگان و مدیران وبلاگ‌ها، فتوبلاگها و سایت‌های شخصی عکاسی حق شرکت در این جشنواره را دارند.
۲- موضوع عکسها آزاد است و آثار میتوانند رنگی یا مونوکروم و برخوردار از تکنیکها و پردازشهای نرمافزاری باشند و هیچ محدودیتی از این بابت وجود ندارد.
۳- هر عکاس میتواند حداکثر ۱۰ تکعکس برای شرکت در این جشنواره ارسال کند، اما این عکسها میبایست قبل از آن در یک وبلاگ، فتوبلاگ، و یا سایت شخصی عکس منتشر شده باشند.
– ارایهی عکسهایی که در وبسایت‌های عمومی عکاسی انتشار یافتهاند مورد قبول نیست و دبیرخانهی جشنواره آنها را از جریان مسابقه خارج خواهد کرد.
– زبان بهکار رفته در سایتهای شخصی مورد نظر و سرویسدهندههای فتوبلاگ و وبلاگ که عکسها در آن انتشار یافته، الزاماً باید فارسی باشند.
– عکسهای ارسالی باید متناسب با قوانین عمومی انتشار و نمایش عکس در کشور ایران باشند.

نحوهی ارسال عکس‌ها :
– متقاضیان شرکت در جشنواره باید با مراجعه به پایگاه اینترنتی مسابقه به آدرس http://festival.propicnet.com  ابتدا در سایت جشنواره عضو شده و سپس تا پایان مهلت ارسال آثار (ساعت ۲۴ روز جمعه ۲۸ اسفند ۱۳۸۸) اجازه دارند آثار خود را از طریق فرم ارسال عکس، برای دبیرخانهی جشنواره ارسال نمایند.
– طی این مدت، شرکت کنندگان امکان حذف و جایگزینی عکسهایشان را خواهند داشت، اما در ساعت ۱۲ نیمهشب ۲۸ اسفند ۸۸، هرگونه امکان عضویت، افزودن، حذف، و یا جایگزینی عکسها مسدود خواهد شد و عملاً جشنواره وارد مرحلهی سورت پیش از داوری میگردد.
– عکسهایی که آپلود میشوند باید بهصورت فایل jpg و در اندازهی ضلع بزرگ حداقل ۸۰۰ pixel و حداکثر ۱۲۰۰ pixel ارسال گردند، اما فایل عکسها در سایز بزرگ و با کیفیت مطلوب ِ چاپ، باید نزد عکاس موجود باشد، تا در صورت انتخاب اثر توسط هیأت داوران، بلافاصله آمادهی ارسال برای دبیرخانه باشد. 

هیأت داوران حداکثر ۸۰ عکس را جهت حضور در نمایشگاه گزینش خواهند کرد.

– جایگزین: داوران پس از انتخاب ۸۰ عکس ِ بخش مسابقه، ۲۰ عکس را نیز بهصورت آلترناتیو گزینش خواهند کرد. در صورت عدم ارایهی فایل اصلی ِ اثر ِ پذیرفته شدهی عکاس در زمان مقتضی، بهترتیب این عکس‌ها  جایگزین خواهند شد.

– آثار منتخب در بخش عکس، علاوه بر نمایش در نمایشگاه و انتشار در گالری سایت جشنواره، در قالب سیدی طراحی شده و نسخهای از آن برای عکاسان ارسال خواهد شد.

نحوهی شرکت در بخش پایگاه اینترنتی :– تمامی نویسندگان، عکاسان، و مدیران وبلاگ‌ها، فتوبلاگ‌ها، و سایت‌های شخصی عکاسی می‌توانند جهت بررسی پایگاه اینترنتی خود، نشانی Domain پایگاه خود را (اعم از وبلاگ، فتوبلاگ، سایت) که دارای فعالیت مستمر در زمینهی عکاسی بوده است را در کادر مشخصی که در فرم عضویت تعبیه شده، وارد نمایند. فعالیت و محتوای پایگاه توسط هیأت داوران بررسی و « بهترین پایگاه شخصی اینترنتی در سال ۱۳۸۸ » معرفی و تقدیر خواهد شد.

– ارسال اثر بهمنزلهی پذیرش تمامی مقررات این جشنواره است و رسیدگی بهمسایل پیشبینی نشده برعهدهی دبیر جشنواره میباشد.

گاهشمار جشنواره :
آخرین مهلت ارسال آثار : ساعت ۲۴ جمعه ۲۸ اسفند ۱۳۸۸ (تمدید نمی‌شود)
اطلاعرسانی : پنجشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۸۹
افتتاح نمایشگاه چاپی : شنبه ۲۱ فروردین ۱۳۸۹
افتتاح نمایشگاه اینترنتی : چهارشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۸۹
برگزاری کارگاه ، مراسم پایانی و اهدای جوایز : پنجشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۸۹

هیأت داوران :
نعما محمدیان روشن
کیارنگ علایی
سیدمجتبی خاتمی

 دبیر جشنواره :
علی سالم

جوایز :
نفر اول :  تندیس جشنواره + لوح تقدیر + ۷۰۰  هزار تومان جایزهی نقدی
نفر دوم :  تندیس جشنواره + لوح تقدیر + ۵۰۰  هزار تومان جایزهی نقدی
نفر سوم :  تندیس جشنواره + لوح تقدیر + ۳۰۰  هزار تومان جایزهی نقدی
به‌ترین پایگاه اینترنتی عکاسی در سال ۱۳۸۸ :  تندیس جشنواره + لوح تقدیر + ۵۰۰  هزار تومان جایزهی نقدی

راههای تماس با دبیرخانهی جشنواره :
۱- از طریق فرم ” تماس با ما ” در سایت جشنواره
۲- پست الکترونیکی جشنواره festival@propicnet.com
۳
– از طریق شمارهی همراه ۰۹۱۵۵۲۱۶۶۹۱

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.