نشست نقد و بررسی عکس‌های دوربین.نت برگزار شد

neshast2

اولین جسله نقد و بررسی عکس‌های دوربین.نت در فرهنگسرای رسانه برگزار شد.

در این جلسه که ۶۰ نفر از عکاسان و علاقمندان به عکاسی حضور داشتند ابتدا عکس‌های ماه محرم دوربین.نت و سپس عکس‌های منتشر شده در دی‌ماه به نمایش درآمد و توسط حاضرین نقد و بررسی شد. در این جلسه درباره کادرعکس‌ها، ارزش‌های خبری، تعداد، نوع ادیت، وایدبالانس و … بحث شد و عکاسان حاضر نظرات خودشان را مطرح کردند. در این جلسه ضرورت استفاده از فلاش مطرح شد و عکس‌هایی با نور فلاش به نمایش درآمد.

بعد از این به بررسی نوع تیتر، تکست و کپشن در خبرگزاری‌ها و آژانس‌های عکس در ایران و در خارج پرداخته شد و حاضرین با انواع تیتر، تکست و کپشن و نوع نگارش آن آشنا شدند و نمونه‌های را نیز مشاهده کردند.

neshast1

در ادامه عکس‌های برتر روز دنیا در روزهای ۹، ۱۰ و ۱۱ ژانویه ۲۰۱۳ به نمایش گذاشته شد و کپشن آن مورد بررسی قرار گرفت و قرار شد عکاسان دوربین.نت کپشن‌نویسی کامل عکس را تمرین کنند و در آینده‌ای نزدیک تمامی عکس‌های دوربین.نت دارای کپشن خاص خودشان باشند.

در پایان مراسم طرح اولیه مرام‌نامه اخلاق حرفه‌ای دوربین.نت در برای حاضرین خوانده شد و از همه عکاسان، اساتید وپیشکسوتان خواسته شد نظرات خودشان را به دوربین.نت ارسال کنند تا مرام‌نامه نهایی تا ۱۵ روز آینده در دوربین.نت منتشر شود.

این مراسم هر دو ماه یک‌بار توسط دوربین.نت برگزار می‌شود و حضور در آن برای سایرین آزاد و رایگان خواهد بود.

neshast3

عکس‌ها :‌سبحان فرج‌ون

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.