برائت هوشمند‌زاده از داوری جشنواره تعاون

پیمان هوشمندزاده داور «نخستین جشنواره ملی عکس کار،تعاون،اشتغال» در نامه‌ای ( که به دوربین.نت ایمیل شده است ) خطاب به عکاسان شرکت‌کننده در این جشنواره، با اعلام ترک جلسه داوری، نسبت به نتایج نهایی این جشنواره «اعلام برائت» نمود و این نتایج را «فاقد اعتبار» خواند.

متاسفم که خطاب به پانصد و هشتاد و پنج عکاس شرکت کننده در جشنواره‌ای می‌نویسم که نام تعاون را با خود دارد.
به عنوان یکی از پنج داور جشنواره کار، تعاون و اشتغال و ضمن احترام به دبیر جشنواره که در صداقت ایشان شکی نیست، رسما از نتایج داوری این جشنواره اعلام برائت می‌نمایم. داوری‌ای که به دلیل نفوذ بیش از حد و البته بی‌سابقه‌ی برگزارکننده نیمه کاره رها و به اعتراض جلسه را ترک کرده‌ام. جلسه‌ای که داوری آن را فاقد استانداردهای حداقلی و نتایج را فاقد اعتبار می‌دانم. جلسه‌ای را که به احترام همه شرکت‌کنندگان و بخاطر اعتماد آنان نمی‌شد که تا انتها ادامه داد.
داوری وجدان است. و داور باید حداقل سنگینی نگاه و وزن اعتمادی را بر دوش احساس کند نه آنکه با مصلحت اندیشی مترسک دست دیگران باشد. نه آنکه با چشم وابروی یکی رای عوض کند. در جشنواره‌ای که محورش کار و اخلاق حرفه‌ای‌ست، داوری که استقلال رای ندارد چیست؟ در جشنواره‌ای که محورش فرهنگ و وجدان کار است، به داوری که به اعتماد پانصد و هشتاد و پنج نفر پشت می‌کند چه می‌گویند؟ داوری که دستش نلرزد داور نیست. داوری که دستش نلرزد با اشاره‌ی کوچکی به همان طرفی می‌رود که باد می‌رود. و در جامعه عکاسی ما هستند داورانی که تخصص‌شان همان باد است.

پیمان هوشمندزاده

رونوشت:
انجمن ملی عکاسان ایران
رسانه‌های گروهی، خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها
نشریات و سایت‌های تخصصی عکاسی
وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.