فراخوان سومین دوره جایزه عکس شید

sheed-poster

فراخوان سومین دوره جایزه عکس شید (جایزه مستقل عکاسی مستند اجتماعی) منتشر شد.

شید (به معنای نور و روشنایی) یک جایزه مستقل و تخصصی عکاسی است که هر سال به یک عکاس در حوزه عکاسی مستند اجتماعی اعطا می‌شود. این جایزه هر سال توسط سایت عکس آنلاین برپا می‌گردد.

بر اساس فراخوان منتشر شده، در سومین جایزه شید در «بخش رقابتی» تنها «مجموعه عکس» در ژانر «مستند اجتماعی» پذیرفته می‌شود و هر عکاس حداکثر با دو مجموعه عکس (شامل ۱۰ تا ۲۰ فریم) به همراه یک متن کلی بعنوان توضیحات مجموعه می‌تواند در بخش رقابتی شرکت کند.

در سومین دوره جایزه شید بخش غیررقابتی ویژه تولیدات مالتی مدیا در حوزه مستند اجتماعی نیز به فرآیند برگزاری جایزه اضافه شده است.  این بخش در این دوره برگزیده یا برنده ندارد و تنها پس از دریافت آثار، مالتی‌مدیاهای منتخب بمنظور نمایش در بخش نمایشگاهی و مراسم اختتامیه سومین دوره جایزه شید معرفی می‌شوند.
آخرین مهلت ارسال آثار تا پایان ساعت ۲۴ روز جمعه ۱۵ دی ۱۳۹۱ قرار داده شده است و بر اساس اعلام دبیرخانه سومین دوره جایزه شید این مهلت تحت هیچ شرایطی تمدید نخواهد شد.

جایزه شید برخلاف بسیاری از مسابقات عکاسی ایرانی جایزه نقدی بالایی ندارد و شامل تندیس شید، لوح تقدیر و تنها یک سکه بهار آزادی است که هرساله به انتخاب هیات داوران به یک عکاس اعطا می‌شود.

علاوه بر جایزه نفر برگزیده، ۷ عکاس از میان عکاسان زیر ۳۰ سال، جهت گذراندن ورک‌شاپ آموزشی ویژه فتوژورنالیسم از سوی هیات داوران، انتخاب خواهند شد.

سومین دوره جایزه شید با دبیری نیوشا توکلیان برگزار می‌شود و پاتریک ویتی (Patrick Witty)، آلفرد یعقوب‌زاده، محسن شاندیز، بهروز مهری و عباس کوثری اعضای هیات داوران آن را تشکیل می‌دهند.

تمامی مراحل ثبت نام و ارسال آثار و اطلاع رسانی جشنواره از طریق صفحه ویژه ارسال آثار در سایت عکس آنلاین صورت می‌گیرد

اشتراک گذاری

۱ یک پینگ

  1. پینگ بک: دوربین دات نت » «هفته عکس مستند اجتماعی ایران» در گالری محسن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.