عکس ها از نمایشگاه تا کتاب

الهام صالح/ دوربین.نت: عکس ها بر دیوارها قرار گرفته اند تا دیده شوند. بازدیدکنندگان، آن ها را می بینند، تک تک و بادقت. عکس ها بر صفحات کتاب قرار گرفته اند. نخستین صفحات به عکس ها و بازدیدکنندگان اختصاص دارد.

این ها عکس های افتتاحیه است. بقیه صفحه ها هم سایر عکس ها را نمایش می دهد. این عکس ها به نمایشگاه هفتمین جشنواره عکس خبری دوربین.نت راه یافته اند. حالا هم در قالب کتاب در دسترس علاقه مندان قرار می گیرند. نخستین بخش کتاب، عکس های بخش سیاسی است؛ سیاستمدارانی که سوژه عکس شده اند، یا حتی راه پیمایی به خاطر اعتراض به ترور دانشمندان هسته ای.

بخش بعدی، صحنه هایی از نمایش هایی است که به روی صحنه رفته اند، یا کنسرت هایی که اجرا شده اند و یا حتی زمین خوردن یک بازیگر؛ همان عکسی که برنده جایزه نخست شد. این ها عکس های بخش فرهنگ و هنر هستند که امتدادشان به عکس های بخش ورزش می انجامد، به مسابقات. تنه بریده شده درخت ها در میانه خیابان، زنانی در حال رخت شستن، این ها هم برخی از عکس های بخش اجتماعی است.

عکس های برداشت تربچه از اهواز، برداشت زعفران، برداشت گوجه از کهورستان هم به بخش اقتصادی اختصاص دارند. عکس هایی از نمازگزاران، مراسم تعزیه و جشن باستانی سده زرتشتیان هم عکس های بخش آیین و مذهب هفتمین جشنواره عکس خبری دوربین.نت را تشکیل می دهند. مجموعه های مستند اجتماعی هم هستند؛ کودکانی در حال آموختن ژیمیناستیک، پنج قلوهای قمی در روز اول مدرسه، کارگران معدن زغال سنگ و … عکس های بخش سفر و ایرانگردی هم که نقاط مختلف ایران را در قاب تصویر به نمایش درمی آورند.

بخش آخر هم همان بین الملل است و پایان بخش کتاب، تصویری از کودک هندی که نگاهش را به دوربین دوخته. کتاب هفتمین جشنواره عکس خبری دوربین.نت علاوه بر عکس های راه یافته به نمایشگاه، عکس های داوران را نیز شاملی می شود. همچنین بخش های مختلف جشنواره و فراخوان آن نیز در کتاب وجود دارد.

این کتاب را می توانید از آژانس عکس خبری ایران، دوربین.نت تهیه کنید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.