چهارمین نمایشگاه عکس‌های بر‌تر سال ۹۰ دوربین.نت افتتاح شد

چهارمین نمایشگاه عکس‌های بر‌تر سال ۹۰ دوربین.نت، شامگاه گذشته در گالری فرهنگسرای رسانه به نمایش درآمد.

به گزارش خبرگزاری دانجشویان ایران(ایسنا)، در این نمایشگاه ۲۹۱ فریم عکس از ۲۹۱ عکاس در قطع ۲۰×۳۰ به نمایش در‌آمد که این آثار از بین حدود هزار و ۶۰۰ فریم عکس از ۹۸۰ عکاس انتخاب شده است و قرار است این نمایشگاه در چند شهر دیگر نیز به نمایش دربیاید.

همچنین همزمان با برگزاری نمایشگاه، هشت کارگاه آموزشی عکاسی با عنوان «عکاسی مقدماتی» با حضور احسان رافتی، « مبانی سواد بصری» با حضور حسین وحدانی، «مجموعه تصویری و مالتی‌مدیا» با حضور محمد تاجیک، «فوتوژرنالیسم» با حضور اسماعیل عباسی، «پرتره محیطی و عکس جلد» با حضور حامد بدیعی، «ترفندهای ادیت عکس» با حضور ساسان پناهی و « مستند اجتماعی» با حضور حسین فاطمی و «ارتباطات و تاثیراقتصاد بر فوتوژورنالیسم» با حضور محمد فرنود از ۱۴ تا ۱۸ شهریور ماه نیز برگزار خواهد شد.

این در حالی است که ۲۵ شهریور ماه نیز نمایشگاه هفتمین دوره از جشنواره عکس خبری «دوربین‌.نت» در ۱۰ بخش با هدف برگزاری جشن عکاسان ایرانی، نمایش و انتخاب عکس‌های بر‌تر سال ایران، برگزاری کارگاه‌های تخصصی عکاسی ، انتخاب فیلم و مالتی‌مدیاهای بر‌تر با موضوع عکس و انتخاب بر‌ترین عکاسان سال ۹۰ ایران به انتخاب عکاسان رسانه‌ها افتتاح خواهد شد.

بخش مسابقه عکس خبری سال با موضوعات« سیاسی»، «فرهنگ و هنر»، «ورزش»، «اجتماعی»، «اقتصادی»، «آیین و مذهب» و «بین الملل» در کنار در بخش مستند اجتماعی و بخش جنبی با موضوع «سفر و ایرانگردی» و بخش عکاسی خبری با تلفن همراه از جمله بخش‌های این دوره است.

همچنین بخش «بر‌ترین عکاس سال» با نظرسنجی از بین ۲۰۰ عکاس شاغل در مطبوعات و رسانه‌ها برگزار می‌شود و عکاسان مطبوعات سه عکاس مورد نظر خودشان را که در سال ۹۰ بهترین بوده‌اند، در مراسم اختتایمه معرفی خواهند کرد.

بخش «بهترین فتوبلاگ‌ و وبلاگ عکاسی» نیز برای سایت‌های به روز است و بخش «مسابقه فیلم» نیز با موضوعاتی حول و محور عکاس و عکاسی برگزار می‌شود و فیلم‌های مستند، داستانی و سینمایی عکس را دربرمی‌گیرد.

موضوعات بخش مسابقه «مالتی مدیا» آزاد است و آثار برتر این بخش در طول برگزاری جشنواره اکران خواهد شد.

در بخش «پوستر» نیز آثار نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های عکس برگزار شده در سال ۹۰ انتخاب و نمایش داده می‌شود.

در بخش «کتاب» نیز آثار منتشر شده عکاسی در سال ۹۰ و شش ماهه سال ۹۱ مورد بررسی قرار می‌گیرد و نمایشگاهی از کتاب‌های رسیده در مدت برگزاری جشنواره برگزار خواهد شد.

در هفتمین دوره از این مسابقه به عکاس برتر سال از نظر عکاسان تندیس جشنواره و لوح تقدیر اهدا می‌شود و نفرات اول تندیس طلایی جشنواره دوربین‌نت و لوح تقدیر، نفرات دوم نشان طلایی جشنواره دوربین‌نت و لوح تقدیر و نفرات سوم تنها لوح تقدیر دریافت می‌کنند.

همچنین در این دوره در بخش فیلم، نشان طلایی جشنواره به بهترین اثر از نگاه مردم اهدا خواهد شد.

مراسم اختتامیه جشنواره و اهدای جوایز در تاریخ ۳۱ شهریورماه انجام می‌شود.

نمایشگاه چهارمین عکس‌های بر‌تر سال ۹۰ دوربین.نت تا روز ۲۱ شهریور از ساعت ۱۰ تا ۱۹ میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.