صد و یک راه برای عکاسی بهتر

الهام صالح/ دوربین.نت: شاید هزاران نکته برای عکاسی وجود داشته باشد. شاید حتی این نکات از این تعداد هم بیشتر شود. هر چه نباشد، ثبت هر عکس مجموعه ای از تجربه هاست.
حالا این کتاب قرار است، صد و یک راه را به عکاسان پیشنهاد کند تا عکس های بهتری را به ثبت برسانند و در معرض نمایش قرار بدهند. عنوان کتاب، «صد و یک راه برای عکاسی بهتر» است.
«صد و یک راه برای عکاسی بهتر»، پنج بخش را دربرمی گیرد و در هر یک از این بخش ها نکاتی درباره عکاسی آموزش داده می شود.
در بخش «تجهیزات عکاسی و نکات جانبی آن»، اغلب نکات در ارتباط با تجهیزات عکاسی است؛ این که لازم است هر عکاس برای خود آرشیوی تهیه کند، یا این که دوربین را در فصل زمستان، گرم نگه دارد.
آشنا بودن با اهمیت نور در عکاسی، نورسنجی در طلوع و غروب خورشید و استفاده از نور جانبی، برخی از نکات فصل دوم کتاب یعنی «نور در عکاسی» است.
در بخش سوم، مخاطب با «عکاسی با فلاش» آشنا می شود.
فصل چهارم نیز، دربرگیرنده نکاتی درباره تکنیک های مختلف گرفتن عکس است. کادربندی، عکاسی در روزهای ابری و مه آلود، کادربندی پرتره و منظره، انتخاب صحیح پس زمینه، عکاسی در مجالس رسمی و انتخاب بهترین زمان و مکان برای عکاسی، برخی از همین نکات به شمار می رود.
در فصل پنجم؛ «مسایل و مشکلات و رفع آن ها» هم همانگونه از نام فصل مشخص است، به مشکلاتی که ممکن است در عکس ها به وجود بیاید، اشاره می شود. البته این مشکلات، مختص عکس هایی است که توسط دوربین های آنالوگ به ثبت رسیده.
کتاب «صد و یک راه برای عکاسی بهتر»، کتابی است که در آن می توان با شیوه های عملی جلوگیری از اشتباهات رایج در عکاسی و افزایش کیفیت عکس ها در عکاسی آنالوگ و دیجیتال آشنا شد.
صد و یک راه برای عکاسی بهتر/ رحیم دانایی/ انتشارات ارسباران

 

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.