فراخوان اولین جشنواره جهانی عکس اعتیاد

اعتیاد، یکی از پدیده‌های عصر حاضر می‌تواند نمایشگر چهرهٔ انسان آسیب دیده از ناهنجاری‌های اجتماعی باشد. حتی تمایلات فردی گرایش به آن نیز متاثر از عوامل مهمی مثل فرهنگ، اقتصاد و روابط اجتماعی است. تاثیرگذاری و تاثیرپذیری هر کدام از عوامل ذکر شده در همدیگر موجب محو شدن و بدست نیامدن علت‌های دقیق این فاجعه انسانی می‌باشد. هر چند عوامل بازدارنده در راستای کنترل و از بین بردن این پدیده تلخ جدی‌تر هم باشد باز به دلیل پیچیده بودن فرآیند اعتیاد کمترتاثیرگذار خواهد بود. نمایش چهره کریه اعتیاد و تاثیرات آن روی انسان و زندگی‌اش می‌تواند هشداری باشد برای کسانی که در این گرداب گرفتار شده‌اند و حتی می‌تواند به باز‌شناسی عوامل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی ایجادکننده اعتیاد بپردازد.
در این راستا کانون سلامت رفتار دانشگاه علوم پزشکی ارومیه با هدف کنترل و ریشه کن کردن این پدیدهٔ ناهنجار در قالب یک نمایشگاه عکس پذیرای آثار عکاسی هنرمندان جهان خواهد بود.
موضوع جشنواره: اعتیاد
نمایش تمامی عوامل اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی تاثیرگذار در بروز اعتیاد و ارائه چهرهٔ تخریب شدهٔ انسان در گسترهٔ اجتماعی، خانوادگی، شخصی و مضافا” نمایش عوامل بازدارنده از اعتیاد انسان‌ها درآثار ارسالی مورد نظر می‌باشد.

قوانین جشنواره
–  شرکت در این جشنواره برای تمامی عکاسان جهان آزاد است.
-‌ این مسابقه در دو بخش تک عکس و مجموعه عکس برگزار می‌شود و هر عکاس می‌تواند حداکثر با ۷ قطعه تک عکس و یک مجموعه (حداکثر ۷ عکس) در این مسابقه شرکت نماید.
-‌  فقط آثار مستند پذیرفته می‌شوند و از هرگونه دستکاری و اصلاح که جنبه مستند بودن عکس را مخدوش می‌سازد اجتناب شود.
-‌  تکمیل فرم شرکت در جشنواره و ارسال آن به همراه CD/DVD حاوی عکس‌ها از طریق پستی به آدرس دبیر‌خانه ضروری است. نام عکاس بر روی CD/DVD باید قید شود.
-‌ عکس هاباید با فرمت jpeg و۳۰۰ dpi بااندازه ضلع بزرگ حداکثر ۳۰ سانتیمتر و ضلع کوچک حداقل ۲۰سانتی‌متر در دو پوشه جداگانه (تک عکس) و (مجموعه عکس) در قالب CD یا DVD ذخیره و ارسال شوند.
-‌ نام گذاری فایل عکس‌ها مثل نمونه زیر باید باشد. (RMA1) کلمه RM مخفف حرف اول نام و نام خانوادگی شرکت کننده Romin Mohtasham و A برای نام گذاری بخش تک عکس و B برای مجموعه عکس و شماره‌های ۱ تا ۷ برای ردیف عددی عکس ها نوشته شوند.
– برگزار کننده هیچ گونه مسولیتی در برابر صدمات ناشی از ارسال را ندارد لذا در بسته بندی آن دقت شود. CD/DVD ارسالی بعد از پایان جشنواره معدوم خواهند شد.
– برگزار کننده حق استفاده از عکس‌های پذیرفته شده را برای چاپ در کتاب، بروشور یا انتشارات مربوط به جشنواره با ذکر نام عکاس برای خود محفوظ می‌داند.
– آثار انتخاب شده به صورت نمایشگاهی در محل برگزاری اولین کنگره بین المللی دانشجویی اعتیاد به نمایش درآمده و پس از آن جهت نمایش در نقاط مختلف برنامه ریزی شده است.
– ارسال آثار به دبیرخانه به منزله قبول کلیه مقررات جشنواره است
– تصمیم گیری درباره مسائل پیش بینی نشده به عهده ستاد برگزاری جشنواره است.

جوایز بخش تک عکس:
نفر اول: نشان جشنواره و ۱۵۰۰ دلار جایزه نقدی
نفر دوم: نشان جشنواره و ۱۰۰۰ دلار جایزه نقدی
نفر سوم: نشان جشنواره و ۸۰۰ دلار جایزه نقدی

جوایز بخش مجموعه عکس:
نفر اول: نشان جشنواره و ۲۰۰۰ دلار جایزه نقدی
نفر دوم: نشان جشنواره و ۱۵۰۰دلار جایزه نقدی
نفر سوم: نشان جشنواره و ۱۰۰۰دلار جایزه نقدی
جایزه برگزیدگان ایرانی به ریال و با معادل نرخ بانک مرکزی اهداء خواهد شد.

برای کسانی که آثارشان در نمایشگاه حضور یابد کتاب نمایشگاه و گواهی شرکت ارسال خواهد شد.
برگزیدگان جشنواره به مدت ۳ روز مهمان جشنواره خواهند بود.

دبیر جشنواره: رومین محتشم rominmohtasham@yahoo.com
داوران: رنا افندی (جمهوری آذربایجان)، جوشگون آرال (ترکیه)، سیف اله صمدیان (ایران)، آلفرد یعقوب‌زاده (ایران)، محسن راستانی (ایران)

گاهشمار جشنواره:
• آخرین مهلت ارسال آثار ۳۰ مرداد ۱۳۹۱
• داوری آثار ۵ شهریور ۱۳۹۱
• اعلام نتایج داوری آثار ۱۰ شهریور ۱۳۹۱
• نمایشگاه ۱۹ تا ۲۴ مهر، ارومیه ۱۳۹۱
• مراسم اهدای جوایز ۲۰ مهر ۱۳۹۱

• برگزارکنندگان: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی با همکاری ستاد مبارزه با مواد‌مخدر‌ کشور، نیروی انتظامی استان آذربایجان‌غربی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان ‌غربی و سازمان بهزیستی کشور
• مجری: کانون دانشجویی سلامت رفتار دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ارومیه

آدرس دبیرخانه: ارومیه، صندوق پستی ۱۱۶۸ – ۵۷۱۵۵
دورنگار: ۰۴۴۱۲۹۳۷۳۶۱ تلفن: ۰۹۳۹۹۰۴۳۷۶۰
پست الکترونیک جشنواره: festival@insca.ir

فراخوان انگلیسی  Photo Festival
فرم شرکت  entry form

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.