سفره هایی گشوده بر صفحات کتاب

الهام صالح/ دوربین.نت: سفره ها پهن است، سفره هایی که گاهی مهمان و میزبان آن یکی است و گاهی نه، مهمان ها بسیارند. گاهی از مهمان ها در حال خوردن غذا عکاسی و گاهی هم فقط سفره ها در قاب تصویر ثبت شده اند. گاهی سفره ها اعیانی اند، همان سفره هایی که برای مهمان ها آماده شده اند و گاهی، فقط لقمه نانی را شامل می شوند. این ها تصاویری از سفره های افطاری است که در قالب یک کتاب گردآوری شده است.
کتاب، مجموعه ای از ۱۱ خاطره و ۴۱ قطعه عکس برگزیده دبیرخانه دومین و سومین دوره مسابقات عکاسی و خاطره نویسی از سفره های افطاری را دربرمی گیرد. این مسابقه از سال ۱۳۸۷ با تلاش های «محمدصالح حجت الاسلامی»، صاحب امتیار سایت لقمه برگزار می شود و قرار است کتاب، نتیجه تصویری این تلاش ها باشد. در هر صفحه از کتاب، عکس هایی با موضوع سفره افطار منتشر شده. در کنار هر عکس هم، اطلاعاتی مشتمل بر نام عکاس، محل سکونت وی و محل عکاسی وجود دارد. عکس های برگزیده هم مشخص اند.
جمشید فرجوند فردا، مهدی حاجیوند، منصوره معتمدی، احمد مرادی، فرامرز عامل بردبار، گل رخ راوش، علیرضا جلیلی فر، مرجان طایی، مازیار فرزانه، پیمان ملکی مقدم، سارا رجب دوست، محمد قدرتی وایقان، محمد تاجیک، آزاده نوزاد و امیر مافی بردبار، عکاسانی هستند که عکس هایشان در سال دوم برگزاری این مسابقه انتخاب شده.
محمد توکلی، سید احسان باقری، محمد عنایتی، احسان مولایی زاده، داوود کهن ترابی، حسین جاودانی، مهتاب بهریانی، آزاده نوزاد، سهیلا هونه جانی، بی بی منور پروانه حسینی و محمد قدرتی وایقان هم عکاسانی هستند که عکس هایشان در سال سوم برگزاری مسابقه سفره های افطاری به بخش مسابقه راه یافته است.
در بخش پایانی کتاب هم می توان خاطراتی با موضوع سفره افطار را از مهدی قزل ارسلان، محبوبه ساعدی، فرشته اسماعیل بیگی، افروز ارزه گر، فریبا دیندار، وحید پورافتخاری، فرنوش شمسیان، زیتا ملکی، الهام توماری، صبا عباسی و فرشته ساعی مشاهده کرد. خاطرات هم در سال سوم به این مسابقه افزوده شد.
منتخبی از خاطره ها و عکس های سفره های افطاری/ به کوشش محمدصالح حجت الاسلامی/ انتشارات سوره مهر  

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.