اهدای نشان ویژه انجمن عکاسان خانه تئاتر به “رضا معطریان”

در شب عکاس تئاتر ، در اختتامیه برنامه های انجمن عکاسان خانه تئاتر، به مناسبت گرامیداشت ” روز جهانی تئاتر” انجمن عکاسان خانه  تئاتر، نشان ویژه خود را به ” رضا معطریان ” اهدا نمود.
در این برنامه که با حضور بهزاد فراهانی ، رسول اولیا زاده ،خسرو احمدی، سیامک زمردی مطلق ، جواد اعرابی،رضا حدادوتعداد زیادی ار عکاسان شناخته شده تئاتر وعلاقمندان در عصر روز جمعه” ۱۵″ اردیبهشت ماه، در تالار خانه تئاترتوسط انجمن عکاسان خانه تئاتر برگزار شد.
در ابتدای جلسه بهزاد فراهانی عضو هیات مدیره خانه تئاتر و رئیس انجمن بازیگران تئاتر ضمن تقدیر از برگزارکنندگان این نشست، حمایت خانه تئاتر و همچنین سایر انجمن های قدیمی تر از این انجمن را یادآور شد. ایشان بر این موضوع تاکید داشتند که انجمن های بزرگتر باید با حمایت از انجمن های تازه تشکیل شده به ارتقا و انسجام بیشترآنها کمک کنند.و انجمن های تازه تاسیس هیچ گونه نامیدی و یاس به دل راه ندهند و بدانند که خانه تئاتر از آنها حمایت می کنند.
در ادامه اظهار داشت که با دیدن عکس نمایش های قدیمی احساس خوشحالی می کنم و تنها دارایی  من از نمایش هایی که در  ۵۰ سال گذشته بازی کردم. همین عکس های تئاتری می باشند.
در ادامه نشست ابراهیم حسینی ، رئیس انجمن عکاسان خانه تئاتر، ضمن تشریح عملکرد انجمن عکاسان تئاتر در گرامیداشت روز جهانی تئاتر ، خواستار حمایت صنفی خانه تئاتر از انجمن شد و نسبت به نبودن نام عکاس در قرار دادهای مالی نمایش های روی صحنه اظهار ناخوشایندی کرد و در ادامه گفت :انجمن در دوره جدیدکاری خود بیشتر حرکت صنفی خواهد داشت و از مسئولین خانه تئاتر نسبت به اجرایی شدن قرار داد تیپ ،عکاسان تئاتر حمایت بیشتر را خواستار شد با این توضیح که عکس تئاتر در ثبت هنر نمایش نقش اساسی دارد .
انجمن عکاسان تئاتر که طی هفته جهانی تئاتر،سه نشست آموزشی با حضور اساتیدی همچون ابراهیم حقیقی، امیر عابدی و سیامک احصایی برگزار کرده بود ضمن پخش کلیپ کوتاهی از این نشست ها، از این اساتید تقدیر کرد.
اجرای قطعه نمایش کوتاه، نوشته بهزاد فراهانی و کارگردانی سیاوش چراغی پور با موضوعیت مشکلات عکاسان و و اجرای موسیقی زنده  و پخش کلیپ تصویری و فتو کلیپ از دیگر برنامه های این نشست بود.
در ادامه برنامه ، از افرادی که طی این سالها از انجمن عکاسان تئاتر،حمایت کرده بودند تقدیر شد. رسول اولیازاده رئیس خانه عکاسان، رضاحداد کارگردان تئاتر ، و فروغ میرطهماسب مدیر اجرائی نخستین اکسپوی عکس تئاتر،روشن نورزوی مدیر سایت عکس آنلاین ، مریم رضازاده خبرنگار خبرگزاری ایسنا افرادی بودند که ازآنها تجلیل به عمل آمد.
و دربخش پایانی مراسم نشان ویژه انجمن عکاسان تئاتر ، به دلیل حمایت های صنفی و تلاش های پیگیر انه برای احقاق حقوق عکاسان تئاتر، و ارتقا حق تالیف عکاسان در مسابقات عکاس  تئاتر،در طی سالیان گذشته، به ” رضامعطریان” تعلق گرفت .
رضا معطریان که از عکاسان با سابقه تئاتر محسوب می گردد ضمن تشکر از انجمن عکاسان خانه تئاتر ،اظهار داشت من کار خاصی نکردم و رفتار صنفی وظیفه هر عکاسی می باشد.
درآخر برنامه شرکت کنندگان در مراسم  ،از نمایشگاه عکس تئاتر ،انجمن در هفته جهانی تئاتر دیدن کردند.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.