نشست تخصصی” انجمن عکاسان تئاتر “با حضور “ابراهیم حقیقی”

دومین نشست تخصصی” انجمن عکاسان تئاتر” به مناسبت “هفته جهانی تئاتر” با موضوع  نقش عکاسی تئاتر طراحی پوستر تئاتر، با حضور “ابراهیم حقیقی ” پیشکسوت گرافیک، در سالن اجتماعات خانه تئاتر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن عکاسان تئاتر، در این نشست که با حضور سایر عکاسان تئاتر برگزار شد.  در ابتدا برنامه ” ابرهیم حقیقی ” با نشان دادن عکس های تئاتری خود  از نمایش های سالهای اواخر دهه چهل و اوائل دهه پنجاه،به معضلات تهیه عکس از یک نمایش در آن سالها پرداخت ،و خاطر نشان کرد که،وجود دوربین های دیجیتال و امکانات این تکنولوژی بسیاری از معضلات تکنیکی عکاسی از جمله ،ایجاد گرین در عکس و،اماامکان تهیه عکسهای بی شمار و کاهش هزینه خروجی عکس و سایر موارد ،پرداخت و دیدن چهرهای جوان بازیگران تئاتردر سالهای دور،و دیدن عکس نمایشهای کارگردان های مطرح از جمله “حمید سمندریان” ،فضای خاطره انگیزی را در حضار ایجاد نمود.

در ادامه نشست،این استاد پیشکسوت گرافیک، به نقش”عکس تئاتر” در طرا حی پوسترهای تئاتری خود ،و چگونگی تهیه عکس ها در جهت استفاده درست در پوستر  اشاره نمود .

حقیقی در ادامه خاطر نشان کرد که، ذوق و خلاقیت عکاس ،در ایجاد فضاهای جدید در عکاسی تئاتر ،تاثیر به سزایی دارد و عکس تئاتر صرفا جنبه خبری نداشته ،بلکه عکس تئاتر می تواند جدا از جنبه خبری بار هنری را نیز به همراه داشته باشد.

سومین نشست تخصصی انجمن عکاسان تئاتر فردا دوشنبه ۱۱ اردیبهشت و در ادامه برنامه هفته جهانی تئاتر با حضور “سیامک احصایی” با موضوع نقش طراحی صحنه درعکس تئاتر در ساعت ۱۴ در سالن اجتماعات خانه تئاتر برگزار می گردد و ورود برای علاقمندان آزاد است.

هفته جهانی تئاتراز ۷ تا ۱۴ اردیبهشت در خانه تئاتر در حال برگزاری است.

عکس: موسی‌هاشم‌زاده

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.