کارگاه آموزش عکاسی دیجیتال در قم برگزار می شود

مسوول روابط عمومی انجمن عکاسان استان قم اعلام کرد: فردا (سوم اسفندماه) کارگاه آموزش عکاسی دیجیتال با حضور استادان برجسته کشور در قم برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی انجمن عکاسان قم، امیر حسامی نژاد در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: این کارگاه آموزشی شش ساعته از ساعت ۱۴ تا ۲۰ در تالار شهید مرتضی آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم واقع در
بلوار جمهوری اسلامی با حضور اعضای انجمن عکاسان استان قم و عکاسان علاقه مند تشکیل می شود.

سخنگوی انجمن عکاسان استان قم با اشاره به اینکه آقای «علیرضا محمودی» از عکاسان جوان و توانمند استان و مسوول آموزش انجمن دبیر اجرایی این کارگاه است، افزود: امیدواریم با حضور نیروهای جوان و با انگیزه بتوانیم کلاس ها
و کارگاه های آموزشی خوبی را با حضور استادان بنام کشور در قم برگزار کنیم و با انجام این امر توان علمی عکاسان استان قم بویژه عکاسان جوان و تازه کار را افزایش دهیم و زمینه ای را برای تبادل تجربه میان عکاسان فراهم سازیم.

حسامی نژاد درباره این کارگاه آموزشی گفت: این کارگاه آموزشی شامل سه بخش کارگاه عکاسی دیجیتال، کارگاه نورپردازی و کارگاه فنی است.

وی افزود: در کارگاه عکاسی دیجیتال؛ آشنایی با مفاهیم پایه، ارایه مثال های کاربردی و بررسی خطاهای عمومی در گفتار (اتوفوکوس، شارپنس، حسگرها، نورسنجی، فرمت RAW و هیستوگرام)، گفتار آموزشی درباره عکسبرداری ماکرو،
آموزش مفاهیم پایه درباره لنزها و فیلترها و گفتاری درباره گزینش درست لنز و فیلتر بیان می شود.

حسامی نژاد ادامه داد: در کارگاه نورپردازی نیز؛ آشنایی با مفاهیم پایه و انواع نورپردازی، آشنایی با ابزار نورپرازی (رفلکتور، خیمه، اسنود، فون پس زمینه، رادیو فلش، فلش های پرتابل سبک و …) و معرفی فناوری های نوین نورپردازی و ابزارهای روزآمد بیان می شود.

وی اضافه کرد: همچنین در کارگاه فنی؛ آشنایی با انواع تجهیزات حرکتی (تعریف ها و کاربردها)، بررسی ویژگی های مهم سه پایه، تک پایه و انواع هدها، آشنایی با انواع سامانه های (سیستم های) کنترل از راه دور (برد
کوتاه، میان برد و …)، آشنایی با روش های ذخیره سازی، بایگانی اطلاعات و بانک داده، گفتاری درباره تعریف ها و امکانات تصویربرداری توسط دوربین های عکاسی دیجیتال بیان می شود.

حسامی نژاد خاطرنشان کرد: در پایان برگزاری هر کارگاه استادان به پرسش های حاضران پاسخ می گویند.

وی گفت: این کارگاه آموزشی با همکاری و مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و شرکت نورنگار برگزار می شود.

حسامی نژاد با بیان اینکه استان قم از عکاسان بنام و شایسته‌ای برخوردار است، تاکید کرد: عکاسان قمی در گرایش‌های گوناگون عکس از جمله هنری، مستند، خبری و… بارها با درخشش در جشنواره‌های مختلف داخلی و خارجی
نشان داده‌اند که در این زمینه از توانمندی و استعداد بالایی برخوردار هستند و با همکاری همه عکاسان می‌توانیم این موفقیت‌ها را تداوم بخشیده و عکاسی قم را بیش از پیش به جامعه عکاسی کشور معرفی کنیم.

وی افزود: لازمه تحقق این امر همکاری، تعامل، مساعدت و مشارکت همه عکاسان استان است و امیدواریم، عکاسان پیشنهادها، نظرها و انتقادهای خود را به انجمن منعکس کنند تا بتوانیم به بهترین شکل به جامعه عکاسی استان قم خدمت کنیم.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این کارگاه آموزشی می توانند با تلفن ۲۹۱۳۷۰۲ تماس بگیرند. نشانی اینترنتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم www.ershadqom.ir و شرکت نورنگار www.noornegar.ir است.

گفتنی است، محمدرضا بهشتی منفرد (رییس)، علیرضا محمودی (مسوول آموزش)، امیر حسامی نژاد (سخنگو و مسوول روابط عمومی) زینب زمانی و مهدی رضایی مهر از اعضای هیات امنای انجمن عکاسان قم بوده و مصطفی خلیلی بازرس این انجمن است.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.